شناسهٔ خبر: 19945 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

ایدنی اعلام کرد:

مشارکت ۴۵۵ شناور مختلف در طرح نوروزی ۹۵/ تنوع بخشی به سفرهای دریایی در هرمزگان

ابراهیم ایدنی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از مشارکت ۴۵۵ فروند انوع شناور مسافری، حمل خودرو، جستجو و نجات، تفریحی و همیار ناجی در طرح ساماندهی سفرهای دریایی نوروز ۹۵ در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "ابراهیم ایدنی" در حاشیه بازدید خود از نحوه خدمات دهی به مسافران دریایی در بندر شهید حقانی به خبرنگاران گفت: در طرح ساماندهی سفرهای دریایی نوروز ۹۵ استان هرمزگان، ۵۴ فروند شناور مسافری با ظرفیت ۶هزار و ۲۸۱ صندلی، یک فروند کشتی بزرگ برای انجام سفرهای بین المللی با ظرفیت ۳۸۱ صندلی، ۴۸ فروند لندینگ کرافت ویژه حمل ۲۴۰۰ دستگاه خودرو در هر سفر، ۳۱۰ شناور تفریحی، ۷ فروند ناجی، ۲۰ شناور همیار ناجی، ۴ فروند شناور خدماتی- ایمنی و ۱۱ فروند شناورهای ارگان های همکار مشارکت فعال دارند.  

وی ضمن اشاره به برخورداری استان هرمزگان از ۳ واحد پروازی در طرح نوروزی نیز افزود: ۲ فروند بالگرد و یک فروند هواپیما نیز انجام پایش های هوایی و خدمات دهی به سانحه دیدگان و افراد مضطر در مواقع لزوم را بر عهده دارند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۳هزار و ۴۲۱ نفر در زیرمجموعه های مختلف ستاد ساماندهی سفرهای دریایی نوروز ۹۵ برای فراهم کردن شرایط سفر ایمن و رفاه مسافران دریایی مشغول خدمت رسانی هستند.

این مقام مسئول افزود: ۴۰ تیم همیار ناجی، ۲۴ نفرغواص و ۳۰ نفر بازرس در بنادر مستقر شده اند تا در زمینه ایمنی سفرها و ارایه خدمات امداد و نجات مشارکت داشته باشند.

وی از فراهم شدن امکان خرید اینترنتی بلیت شناورها برای نخستین بار در کشور سخن به میان آورد و گفت: راه اندازی خط مسافری بندر شهید حقانی به درگهان قشم، خط دریایی حمل خودرو از بندر شهید حقانی به جزیره هرمز، حمل خودرو از بندر شهید باهنر به درگهان قشم و ساماندهی اسکله های تفریحی در خورآذینی واقع در شهرستان سیریک، بندر تیاب در شهرستان میناب و اسکله کندالو در جزیره قشم از جمله اقدامات جدید اداره کل بنادر هرمزگان برای تنوع بخشی به مسافرت ها و رونق  بیشترگردشگری دریایی در آب های خلیج فارس و دریای عمان است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود از هموطنان خواست تا از بنادر و شناورهای مجاز و در زمان مجاز اقدام به سفر دریایی کنند تا ضریب ایمنی اینگونه سفرها افزایش یابد.

این مقام مسئول همچنین اضافه کرد: امسال نیز همچون سال های گذشته، سیستم کنترل ترافیک دریایی (VTS) مستقر در بندر شهید رجایی، مسیرهای دریایی را مورد پایش قرار داده و بر ترددهای مسافری از راه دور نظارت دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان ضمن بیان این مطلب که ۹۵ درصد از حجم کل سفرهای دریایی کشور در این استان انجام می شود، گفت: تمام مسافران در طرح نوروزی امسال تحت پوشش بیمه سفرهای دریایی قرار گرفته اند.

واحد اطلاعات و اخبار

نظر شما