شناسهٔ خبر: 19980 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

حدود ۲ میلیون نفر سفر دریایی در هرمزگان تا پنج فروردین/ ۴ فروردین با ۴۵۴ هزار نفر سفر دریایی پرترددترین روز شد

بندر هرمزگان مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای طرح نوروزی سفرهای دریایی تاکنون، بیش از یک میلیون و ۹۴۳هزار نفر سفر دریایی در آبهای هرمزگان انجام گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از بنادر و دریانوردی هرمزگان، ابراهیم ایدنی بیان داشت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون(۹ روز گذشته) هیچ گونه سانحه دریایی مربوط به شناورهای مسافری به مرکز هماهنگی و جستجو و نجات دریایی هرمزگان گزارش نشده است. مسافران طی چند روز شرایط نامساعد جوی همکاری خوبی با دست اندرکاران سفرهای دریایی برای تردد از بنادرمجاز و در زمان مجاز سفر داشته اند.

ایدنی گفت: در روز چهارشنبه (۴ فروردین) با ثبت ۴۵۴ هزار نفر سفر بیشترین حجم تردد دریایی در کشور را شاهد بودیم. بیشترین جابه‌جایی خودروهای مسافران نیز مربوط به تاریخ سوم فروردین با ثبت جابه‌جایی ۴۷ هزار دستگاه در یک روز بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در طرح نوروزی امسال در هرمزگان ۵۷ فروند شناور مسافری و ۴۸ فروند لندینگ کرافت برای ترابری میهمان نوروزی به جزایر و ۳۱۰ قایق تفریحی برای گردشگری ساحلی فعال هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن بیان این مطلب که طی ۹ روز اخیر بالغ بر۲۵۱ هزار نفر از شناورهای تفریحی برای انجام گشت های گردشگری ساحلی بهره‌مند شدند، گفت: از ۲۵ اسفندماه تا پایان روز چهارم فروردین، ۳۳هزار و ۷۹۸ بار تردد شناور مسافری و حمل خودرو و همچنین ۲۱ هزار و ۵۱۶ بار تردد قایق های تفریحی-گردشگری از مبادی ورودی و خروجی ثبت شده است.

تهیه بلیت شناورهای مسافری به صورت الکترونیکی

محمد محسنی مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر نیز گفت: امسال مسافران برای کاهش مدت زمان انتظار می توانند بلیت سفر خود را اینترنتی تهیه کنند. برای رفاه حال مسافران در ساعات پیک شناورها از جزایر خالی باز می گردند تا معطلی کاهش یابد.

وی ضمن بیان این خبر که ۱۴ بندر مسافری استان به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند، از مسافران خواست در ساعات ترافیک بنادر ( ۸ تا۱۱ صبح) از انجام سفر دریایی پرهیز کنند. خور آذینی، بندر خمیر و تیاب و اسکله کندالوی قشم نیز جمله مبادی مجاز سفرهای گردشگری با قایق های تفریحی است.

محسنی افزود: امسال علاوه بر سفر به جزایز قشم و هرمز و کیش، امکان سفر به جزایر لارک، هنگام و ابوموسی و همچنین بندر درگهان قشم هم فراهم است. ۹۵ درصد از حجم کل سفرهای دریایی کشور در بنادر استان هرمزگان انجام می شود.

نظر شما