شناسهٔ خبر: 20000 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۵ کیلومتر از کمربندی شیراز تعریض، بهسازی و به زیر ترافیک رفت/۷۰ درصد از ترافیک کمربندی شیراز درون شهری است

خداداد مقبلي مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در حاشیه بهره برداری از برخی پروژه های کمربندی شیراز و تعریض و بهسازی ۵ کیلومتر از این محور گفت: بخش عمده ای از مسیر کمربندی شیراز در محدوده شهر قرار گرفته که شهرداری و دیگر دستگاه های خدمات رسان از جمله برق نیز باید در اداره و خدمات دهی به آن سهیم باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، مهندس مقبلی افزود: براساس اعلام کارشناسان پلیس راه استان ، از مجموع کل تردد در کمربندی شیراز بین ۶۵ تا ۷۰ درصد از ترافیک این محور درون شهری می باشد و تنها ۳۵ درصد برون شهری است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس ادامه داد: دسترسی های غیرمجازی به مناطق مسکونی اطراف کمربندی،این محدوده را نا ایمن کرده است.

وی با اشاره به اهمیت تعامل بین دستگاه های متولی همانند راه و شهرسازی، شهرداری و شرکت برق در بحث کمربندی اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان سالانه به صورت میانگین بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال در کمربندی شیراز هزینه می کند.

مهندس مقبلی هم چنین یادآور ساخت: عامل اصلی معضلات کمربندی شیراز،توسعه بی رویه شهر به سمت دیگر کمربندی است، پس شهرداری نمی تواند راه و شهرسازی را مقصر کلیه مشکلات این بخش بداند چرا که توسعه و انتقال شهر به اطراف کمربندی اتفاقی است که شهرداری مسبب آن بوده است.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان فارس نیز در خصوص پروژه کمربندی شیراز گفت: متاسفانه کمربندی شیراز به دلیل اینکه دارای مدیریتی واحدی نبوده و عملا به مسیری برای ترددهای درون شهری و برون شهری تبدیل شده که مشکلاتی را ایجاد کرده است.

مهندس سیاهپور اظهار داشت: اگر کمربندی شیراز با استانداردها و قوانین ترافیک درون شهری ایمن سازی شود قطعا مشکلات کمتری در این بخش خواهیم داشت و حوادث ترافیکی کاهش می یابند.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان فارس با اشاره به صرف بخشی از اعتبارات سال ۹۴ راه و شهرسازی در محدوده کمربندی شیراز خاطرنشان ساخت: اجرای ۶ و نیم کیلومتر بهسازی،لکه گیری و روکش آسفالت محور کمربندی جنوبی شیراز(حدفاصل میدان شهید رودکی تا پل وحدت) با اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد، لکه گیری و روکش آسفالت حدفاصل میدان رودکی تا پل امام حسن(ع) با طول ۱ هزار و ۱۰۰ متر، لکه گیری با مساحت نزدیک به ۱۰ هزار متر مربع و روکش آسفالت با عرض ۱۳.۵ متر با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، شانه سازی بطول ۹ کیلومتر محور جوادیه اکبرآباد و بالعکس و سلطان آباد با هزینه ای بالغ بر ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال،تسطیح حریم به مساحت ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد ریال بخشی از عملکرد راه و شهرسازی فارس در کمربندی است.

علیرضا سیاهپور ادامه داد: لکه گیری محور جوادیه-پل اکبرآباد با مساحت ۱۵ هزار و ۵۰۰متر مربع ، تهیه ، نصب و ساماندهی و شستشوی علائم بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ تابلو اخطاری ، انتظامی و ... با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال ، حفاظ میانی و جانبی(گاردریل و نیوجرسی) با هزینه ای بالغ بر ۵ میلیارد ریال ، ۲۴۳ هزار متر طول خط کشی سرد  و ۳۵ هزار متر طول خط کشی گرم با هزینه ای بالغ بر ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، نگهداری روشنایی خطی با هزینه ای بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات راه و شهرسازی فارس در کمربندی شیراز است.

مهندس سیاهپور با اشاره به احداث سه تقاطع بزرگ وحدت، عدالت، خلیج فارس و تعداد زیادی پل عابر پیاده و احداث روشنایی کمربندی و نصب علائم و خط کشی مداوم و ... افزود: در سال های گذشته اقدامات بسیار بزرگ و خوبی در کمربندی شیراز انجام گرفته و این نشان از اهمیت و نگاه ویژه این اداره کل به حفظ جان مردم و امنیت تردد وسایل نقلیه در کمربندی شیراز است و ایمن سازی و توجه خاص راه و شهرسازی به کمربندی همیشگی است و ادامه دارد.

نظر شما