شناسهٔ خبر: 20001 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل:

ده درصد از بافت‌های فرسوده در اردبيل احيا شده است/ تلاش برای توانمندسازی و جلوگیری از توسعه حاشیه‌نشینی

 خليل محبت خواه مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل گفت: محدوده مصوب بافت فرسوده در استان اردبيل از ميانگين كشوري بيشتر است و تاكنون ۱۰ درصد از اين مناطق بهسازي و احيا گرديده است.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان اردبيل، خليل محبت خواه اين مطلب را در بازديد از محدوده هاي بافت فرسوده و تاريخي شهر اردبيل عنوان كرد و افزود: بهسازي، نوسازي و احياي بافت هاي فرسوده نيازمند مشاركت مردم است و تسهيلات و تعرفه هاي تشويقي مصوب فرصت طلايي براي ساكنين اين مناطق است.

وي با اشاره به اينكه متولي احياي بافت هاي فرسوده و تاريخي در سطح ملي شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري مي باشد اظهار داشت: اجراي اين طرح در استانها به اداره راه و شهرسازي سپرده شده و عمران و بهسازي شهري استان اردبيل تاكنون ۱۳۰ هكتار از بافتهاي فرسوده و تاريخي را احيا نموده است.

محبت خواه از پرداخت تسهيلات جهت بهسازي محلات هدف اين طرح خبر داد و گفت: تعداد يك هزار و ۵۰۰ فقره وام بعنوان سهميه استان براي سال ۹۴ در نظر گرفته شده كه درصورت مشاركت مردمي و جذب اين تسهيلات در سال جاري اين تعداد براي سالهاي بعد قابل افزايش است.

مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل طرح تفضيلي شهرها را ملاك عمل در احياي بافت هاي فرسوده و تاريخي شهرهاي استان عنوان كرد و گفت: پروسه بهسازي محلات هدف همسو با طرح هاي تفضيلي شهر پيش مي رود و درصد تراكم، سطح اشغال و تعداد طبقات مطابق با ضوابط تعريف شده در اين طرح مي باشد.

محبت خواه گفت: مساحت بافت‌هاي فرسوده در استان حدود ۳ برابر سكونتگاههاي غيررسمي در حاشيه شهرها است كه برنامه هاي راه و شهرسازي جهت جلوگيري از توسعه اين مناطق و تلاش براي توانمندسازي وضع موجود آنها تدوين گرديده و درحال اجراست.

وي افزود: سكونتگاه‌هاي غيررسمي با ساخت و سازهاي غيرقانوني بر روي زمينهاي قولنامه اي بوجود آمده و از امكانات اوليه شهرنشيني بي بهره اند كه طرح ساماندهي و توانمندسازي تنها نسخه درمان  آنها مي باشد.

نظر شما