شناسهٔ خبر: 2004 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی تشریح کرد:

جزئیات برنامه‌ تأمین تجهیزات فرودگاه‌ها/ خرید 7 دستگاه پل هوایی برای اتصال سالن ترانزیت به هواپیما

فرودگاه امام خمینی(ره) مدیر کل تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به جزئیات برنامه‌های تأمین تجهیزات فرودگاهای کشور از خرید پل هوایی برای نصب در دو فرودگاه مشهد و بندرعباس خبر داد.

 سید محمود رضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با تشریح اجرای فعالیت‌های برنامه‌ريزي شده برای تأمین تجهیزات فرودگاهی در 6 ماهه دوم سال 93 گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مناقصه خریداری هزار دستگاه چرخ دستی فرودگاهی و ۹۰۰ صندلی فرودگاهی در حال انجام است و تا پایان سال بخشی از این وسایل به سالن‌ها اضافه می‌شود.

رضوی از نصب سیستم روشنایی سطوح پروازی اپرون شرقی و تاکسی وی آلفا فرودگاه مهرآباد تا پایان سال خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده سیستم روشنایی سطوح پروازی باند ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد نیز در سال جاری خریداری خواهد شد.

مدیر کل تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: تعمیر سیستم رگلاتورهای فرودگاه‌های بوشهر، بندرعباس و اهواز، اجرای سیستم روشنایی باند فرودگاه بجنورد، بهسازی سیستم روشنایی سطوح پروازی فرودگاه اهواز٬ همدان و خرم‌آباد، اجرای سیستم PALS (چراغ‌های روشنایی باند که جهت باند را به خلبان در هنگام نشستن نشان می‌دهد) باند ۱۴ فرودگاه شهرکرد، سنندج و اردبیل از دیگر فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده تا پایان امسال است.

وی با بیان اینکه خط كشي سطوح پروازي فرودگاه‌هاي كرمان، شهركرد، ايلام، اهواز، زاهدان، زابل و ايرانشهر تا پایان امسال در دستور کار قرار داد گفت: همچنین تعرفه حامل‌های انرژی بررسی و پس از تعیین به کلیه فرودگاه‌های کشور ابلاغ می‌شود؛ این تعرفه‌ها در جهت مصرف بهینه اماکن تجاری فرودگاه‌ها تعیین می‌شود.

مدیرکل تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌های کشور به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: ۸ دستگاه مولد برق اضطراری ۶۰ KVA آمپر در سایت‌های رادار و ناوبری فرودگاه‌های شیراز، زاهدان، چابهار و سنندج نصب و راه اندازی می‌شود.

نصب پل هوایی در  دو فرودگاه‌ کشور

وی در ادامه گفت: خرید ۷ دستگاه ایربریج (پل هوایی) در دستور کار است که بعد از خریداری ۵ دستگاه در فرودگاه مشهد و دو دستگاه در فرودگاه بندرعباس نصب می‌شود. این پل‌ها مستقیم از سالن ترانزیت به هواپیما متصل می‌شود که راحتی مسافران، کاهش تردد اتوبوس‌ها در اپرون و افزایش امنیت را در پی دارد.

رضوی گفت: از ابتدای امسال مراحل اجرایی پروژه نصب سیستم روشنایی نیز در فرودگاه تبریز، بهسازی سیستم روشنایی باند فرودگاه بندرعباس و عملیاتی‌ کردن سیستم PALS فرودگاه سنندج آغاز شده است./

نظر شما