شناسهٔ خبر: 20057 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

ناوی خبر داد؛

آمادگی و استقرار ۱۲ هزار راهدار و ۸۲۰۰ دستگاه تا ۱۵ فروردین /امدادرسانی راهداران به ۷۵۰۰ مسافر و ۹۲۰۰ خودروی در راه مانده برای دور نخست سفرهای نوروزی

علی ناوی مدیرکل تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام امدادرسانی راهداران به ۷۵۰۰ مسافر و ۹۲۰۰ خودروی در راه‌مانده برای دور نخست سفرهای نوروزی، گفت: ۱۲ هزار راهدار و ۸ هزار و ۲۰۰ دستگاه ۲۴ ساعته تا ۱۵ فروردین در راه های سراسر کشور مستقر هستند.

علی ناوی مدیرکل تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بیان فعالیت‌های راهدارها و حجم عملیات از ابتدای سال ۹۵ تا کنون در تمامی راه های کشور گفت: تقریبا در کل کشور شاهد بارش برف و باران از ۲۸ اسفندماه سال ۹۴ تا روز گذشته ۷ فروردین ماه که دور اول سفرهای نوروزی به شمار می‌آمد بودیم که در ۱۷ استانِ آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، گیلان، لرستان، مازندران و همدان بارش برف داشتیم.

مدیرکل تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در هفته اول سال ۹۵، ۱۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر از جاده‌های کوهستانی زیر پوشش برف بود که راهداران با برف‌روبی و حضور مستمر، جاده‌ها را باز نگه داشتند. در این مدت ۷ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر که به دلیل شرایط جوی در راه‌ها ماندند در راهدارخانه ها اسکان داده شدند و ۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو که به دلیل نداشتن زنجیر چرخ و تجهیرات زمستانی و یا نقص اتومبیل در راه‌ها متوقف شدند توسط اکیپ‌های راهداری امدادرسانی و به محل های امن هدایت شدند.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: برنامه ما تا ۱۵ فروردین ماه، استقرار ۱۲ هزار راهدار با ۸ هزار و ۲۰۰ دستگاه ماشین راهداری و ۲ هزار گشت راهداری به صورت ۲۴ ساعته تا پایان تعطیلات نوروزی است.

ناوی درباره محورهای مسدود در ایام سفرهای نوروزی گفت: در یک هفته نخست و دور اول سفرهای نوروزی، محورهای مسدود شامل آزادراه تبریز-زنجان در منطقه بستان آباد بود که به دلیل کولاک شدید در حد ۳ ساعت و در تاریخ ۲۸ اسفند مسدود شد. همچنین جاده کرج-چالوس و هراز هم به دلیل بارندگی و حجم بسیار سنگین ترافیکی در بعضی مقاطع برای ایمنی و حفظ جان مسافران و تخلیه ترافیک موقتا بسته اعلام می‌شد تا ترافیک جدیدی وارد محور نشود و بتوانیم با همکاری پلیس، ترافیک محور را تخلیه کنیم که تا به امروز برنامه‌ها بر اساس پیش‌بینی پیش رفت.

این مدیرکل سازمان راهداری تاکید کرد: در حال‌حاضر، کلیه راه‌های اصلی کشور باز است و حجم ترافیک در جاده‌های هراز و چالوس بالاست و بقیه محورها ترافیک روانی دارند.

وی در پایان گفت: اکیپ‌های زمستانی ما شامل ۱۲هزار راهدار، ۸ هزار و ۲۰۰ دستگاه است تا ۱۵ فروردین ماه ۲۴ ساعت در مناطق کوهستانی استقرار دارند. بدین‌معنا، راهداران، آمادگی مقابله با هرگونه تغییرات جوی و امدادرسانی را پیش‌بینی کرده‌اند. /

نظر شما