شناسهٔ خبر: 20083 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه آهن شمال شرق(۱):

روزانه بیش از هزار و ۵۰۰ مسافر از طریق راه آهن وارد سمنان می‌شوند

قطار مسافری مدیرکل راه آهن شمال شرق(۱) گفت: میانگین روزانه ورود مسافران نوروزی از طرق قطار به استان سمنان بیش از هزار و ۵۰۰ نفر است که این رقم نسبت به سال گذشته پنج درصد رشد را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ حمید درباغ عنبران اظهار کرد: ورود مسافران به ایستگاه های نوروزی در شهرستان های استان سمنان بسیار قابل توجه است و روزانه ۶۷۲نفر از طریق ایستگاه راه آهن، وارد شهرستان سمنان می شوند.

وی ورود مسافران نوروزی از طریق قطار به شهرستان های دامغان وشاهرود را بیش از ۹۰۰نفر اعلام و اضافه کرد : همچنین از طریق قطار مسافرتی، روزانه ۷۰۴ نفر از گردشگران از شهرستان شاهرود به سایر استان ها مسافرت می کنند.

وی اظهار داشت : روزانه ۵۳ هزار و ۲۰۰ نفر از مسافران ترانزیتی نوروزی از طریق قطارهای مسافربری از استان سمنان عبور می کنند که پیش بینی می شود این رقم تا پایان تعطیلات نوروزی به یک میلیون و۶۴ هزار نفر برسد.

درباغ عنبران پیش بینی کرد تا پایان تعطیلات نوروزی بیش از ۳۲ هزار نفر گردشگر نورزی از طریق قطار های مسافر بری وارد استان سمنان شوند و بیش از ۳۰ هزار نفر از استان خارج شوند.

وی تاکید کرد : قطار برای مسافرت آسان در حمل و نقل تاثیر بسیار زیادی دارد و بهبود فضا ایستگاه قطارهای مسافربری و بازسازی ریل برای رونق گردشگری بسیار ارزشمند است.

به گزارش ایرنا٬ از مجموع ۹۲۶ کیلومتر خط آهن مسیر تهران - مشهد، ۵۸ درصد از کل مسیر به طول ۵۴۰ کیلومتر به صورت دو خطه در حوزه استحفاظی اداره کل راه آهن شمالشرق (۱) قرار دارد .

نظر شما