شناسهٔ خبر: 20091 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

ایدنی اعلام کرد:

آغاز موج دوم سفرهای دریایی با ثبت روزانه حدود ۵۰۰ هزار نفرسفر/ بهره‌مندی ۷۸۰ هزار نفر از گشت‌های دریایی در هرمزگان

ابراهیم ایدنی رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان از ثبت حدود ۴ میلیون نفر سفر دریایی از طریق بنادر مسافری این استان طی ۱۳ روز گذشته خبر داد و گفت: طی این مدت، حدود ۷۸۰ هزار نفر از گشت‌های دریایی در آب‌های ساحلی این استان بهره مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، ابراهیم ایدنی ضمن اعلام این خبر افزود: طی ۱۳روز زمان اجرای طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی سال ۹۵ که از بیست و پنجم اسفند ماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت، جابجایی بالغ بر ۳میلیون و ۹۵۳هزار و ۵۰۵ نفر -سفر از طریق ۱۴ بندر مسافری مجاز در استان هرمزگان به مقصد جزایر خلیج فارس و بالعکس صورت گرفت.

وی افزود: در روز شنبه، هفتم فروردین ماه که بنادر استان هرمزگان میزبان موج دوم سفرهای دریایی میهمانان نوروزی بود، جابجایی ۵۲۰هزار نفر سفر دریایی و حمل ۴۶ هزار دستگاه خودرو انجام شد و ۱۷ هزار و ۸۰۰ بار تردد شناور(سفر دریایی) نیز به ثبت رسید.

ایدنی خاطرنشان کرد: روز گذشته (یکشنبه، هشتم فروردین ماه) نیز جابجایی ۴۶۲ هزار نفر سفر دریایی و حمل ۴۰ هزار دستگاه خودرو انجام شد و بیش از ۱۵ هزار و ۸۰۰ بار تردد شناور(سفر دریایی) نیز به ثبت رسید.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ، بیشترین حجم جابجایی مسافر طی ۱۳ روز گذشته مربوط به روز ششم فروردین می باشد که طی یک روز ۵۲۶ هزار نفر سفر به عنوان پرترافیک ترین و شلوغ ترین روز طی تعطیلات نوروزی ۹۴ انجام شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: همچنین در این دوره زمانی ۱۳ روزه، در مجموع نزدیک به ۴۰۵ هزار دستگاه خودرو نیز از طریق شناورهای لندینگ کرافت در مسیرهای دریایی جابجا شده اند که بیشترین حجم جابجایی خودرو در روز پنجم فروردین با رقمی بالغ بر ۵۱ هزار دستگاه به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: از ۲۵ اسفندماه گذشته تا پایان روز هشتم فروردین ماه، ۹۵ هزار سفر دریایی (تردد شناور) در مسیرهای مجاز اعلام شده بین بنادر و جزایر استان هرمزگان صورت گرفته است که بیشتر رقم آن مربوط به روز هفتم فروردین با ۱۷ هزار و ۸۰۰ بار تردد می باشد.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان ضمن ارایه آماری از فعالیت های گردشگری ساحلی و دریایی استان طی ۱۳ روز گذشته، خاطرنشان کرد: طی این مدت در مجموع بالغ بر ۷۷۸ هزار نفر از شناورهای تفریحی برای انجام گشت های دریایی بهره مند شدند که ۷۴ هزار سفر (تردد دریایی) به همین منظور به ثبت رسید.

وی در پایان یادآور شد: در طرح نوروزی سال ۹۵ که از ۲۵ اسفند گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه جاری ادامه دارد، ۵۷ فروند شناور مسافری با ظرفیت بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ صندلی و ۴۸ فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت جابجایی ۲۴۰۰ دستگاه خودرو طی هر بار سفر، جابجایی مسافر و خودرو را به جزایر استان هرمزگان برعهده دارند.

لازم به ذکر است، میهمانان نوروزی علاقه مند به تجربه سفرهای دریایی هم اکنون می توانند برای تردد به جزایر قشم و هرمز از بندر شهید حقانی بندرعباس و برای سفر با خودرو به جزیره قشم از مسیر دریایی بندر پهل- بندر لافت استفاده کنند. بنادر لنگه، چارک و آفتاب در غرب هرمزگان نیز برای سفر مسافر و خودرو به جزیره کیش آماده خدمات رسانی به مسافران دریایی هستند./

نظر شما