شناسهٔ خبر: 20096 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خبر داد:

ساماندهی بافت تاريخی و فرسوده كرمانشاه

بازدید عبدالله بهادری گفت: ساماندهی فضای شهری اطراف مجموعه تاریخی-مذهبی تکیه معاون الملک، راه اقدام و عملیاتی کردن احیاء بافت تاریخی کرمانشاه را هموار می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، مهندس عبدالله بهادری ضمن اشاره به این مهم که تکیه معاون الملک بنا به ادعای کارشناسان میراث فرهنگی یکی از کاملترین مجموعه های تاریخی-مذهبی کشور به شمار می آید گفت: آنچه مسلم است رطوبت ناشی از رودخانه آب شوران شهر،ساختمان بنا را تهدید می کند،از طرفی جای گرفتن این بنای عظیم در بافت قدیمی شهر موجب شد به واسطه فرسودگی بناهای اطراف و وجود بازار قدیمی و ریشه دار اطراف آن،اجرای هرگونه عملیات عمرانی مورد نیاز با مشکل مواجهه شود.

وی گفت: همچنین، مشکلات مذکور رفت و آمد بازدید کنندگان داخلی و خارجی بنا را هم با مشکل مواجه کرده و البته این موضوع نمی تواند خوشايند باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان در ادامه ابراز امیدواری کرد: که با توجه به پیگیری شخص استاندار طی تماس و مکاتبه با وزیر محترم راه و شهرسازی و رای زنی های انجام شده،تامین اعتبار این عملیات احیاء بررسی شد و بنا به دستور دکتر آخوندی اجرای این پروژه توسط شرکت عمران و بهسازی شهری ایران(مادر تخصصی) در دستور کار قرار گرفت که البته با تلاش این اداره کل و تشکیل ستاد بازآفرینی پایدار شهرستان کرمانشاه،ضمن پای کار آمدن سایر دستگاهای زیربط در غالب تفاهم نامه ای مصوب می توان در سال ۹۵ شاهد آغاز عملیات اجرایی بود.

مهندس بهادری در پایان گفت: اجرای این طرح مهم علاوه بر حفظ میراث بسیار گرانبهای تکیه معاون الملک ،در احیاء بافت تاریخی شهر کرمانشاه نقش کلیدی دارد،لذا از پروژه های دارای اولویت استان جهت پیشنهاد در سفر رییس جمهور محترم و هیات دولت به استان می باشد. برآورد اولیه هزینه این عملیات یکصد میلیارد ریال برآورد شده است.

نظر شما