شناسهٔ خبر: 20130 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۳ هزار و ۹۸۴ سفر دریایی در بندرخرمشهر

سفر دریایی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از ثبت بیش از ۳ هزار و ۹۸۴ سفر دریایی در بندرخرمشهر در ایام نوروز ۹۵ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، عادل دریس گفت: طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی ویژه نوروز از ۱۵ اسفند در بندرخرمشهر آغاز شده است.

وی در ادامه افزود: در مجموع تاکنون بیش از ۴۷ هزار و ۶۲۱ مسافر نوروزی از شناورهای تفریحی برای گشت دریایی در رودخانه های اروند و کارون بهره مند شدند.

 مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: جابجایی این مسافران توسط ۳ هزار و ۹۸۴ فروند شناور تفریحی صورت گرفته است.

دریس ادامه داد: همچنین طی این مدت، یک هزار و ۹۷۸ مسافر به کشورهای کویت و عراق تردد داشته اند.

وی اظهار کرد: در طول ایام نوروز خوشبختانه هیچ گونه حادثه دریایی مربوط به شناورهای مسافری و تفریحی در بندرخرمشهر گزارش نشده است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر یادآور شد:در طول این ایامدر راستای ایجاد ایمنی بیشتر با تلاش شبانه روزی مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی بندر خرمشهر و با استفاده از تجهیزات مخابراتی مدرن و شناورهای جستجو و نجات ناجی ۴، سار ۲، قایق تندروی جستجو و نجات و قایق جی می نی آبراه ۶۲ مایلی اروند تحت نظارت و پوشش قرار گرفته است.

دریس در پایان خاطر نشان ساخت: بندرخرمشهر امسال نیز همچون سالهای پیشین بصورت داوطلبانه و با استفاده از امکانات موجود در رودخانه کارون نیز اقدام به برگزاری گشت منظم ایمنی کرده است.

نظر شما