شناسهٔ خبر: 20144 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

ورود سامانه بارشی جدید در نواحی غربی از فردا/ کاهش محسوس دما در نوار شمالی تا پایان هفته جاری

آسمان ابری کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید در نواحی غربی کشور از فردا خبر داد و گفت: تا پایان هفته جاری نفوذ جریان‌های سرد شمالی باعث کاهش محسوس دما برای نوار شمالی به ویژه استان‌های ساحلی خزر خواهد شد.

امین‌حسین نقشینه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح شرایط جوی  کشور طی سه روز آینده اعلام کرد: روز ۵شنبه با ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب و گسترش آن به تدریج بر روی دامنه‌های جنوبی البرز،افزایش ابر و بارندگی به صورت بارش باران در  مناطق مرکز و شمال شرق کشور و همچنین بارش برف بر روی ارتفاعات البرز، مناطق سردسیر غرب و شمال غرب پیش بینی می شود.

نقشینه در ادامه از کاهش بارندگی‌ها در غرب و شمال غرب از بعدازظهر روز جمعه در کشور خبر داد و گفت: بارندگی در دامنه‌های جنوبی البرز نیز در این روز خاتمه خواهد یافت.

وی از بارش‌های رگباری در جنوب و جنوب شرق کشور همراه با وزش باد شدید در دو روز آینده خبر داد و گفت: این بارندگی‌ها امروز در مناطقی از مرکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز وجود خواهد داشت که استان‌های تهران، قم، مرکزی، البرز، سمنان، قزوین و اصفهان از جمله آن به شمار می‌رود.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه بیان کرد: تا پایان هفته جاری نفوذ جریان‌های سرد شمالی باعث کاهش محسوس دما برای نوار شمالی به ویژه استان‌های ساحلی خزر خواهد شد.

نقشینه با بیان اینکه در این دو روز خلیج فارس و دریای خزر مواج خواهد بود گفت: فردا ۵شنیبه برای استان‌های جنوب غرب شاهد وزش باد و گرد و خاک خواهیم بود.

وی د رادامه بیشینه دمای امروز، فردا و جمعه را به ترتیب ۱۸، ۱۷ و ۱۳ درجه اعلام کرد و گفت: صبح جمغه آسمان تهران ابری همراه با باران و از بعد از ظهر نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود./

نظر شما