شناسهٔ خبر: 20150 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آخوندی در افتتاح پروژه فرهنگی تاریخی بافت مرکزی شهر رشت مطرح کرد

بازآفرینی شهرها با هدف ایجاد فضایی مناسب برای لحظات استراحت مردم/ ضرورت توجه به رودخانه‌ها در بازآفرینی محله‌های تاریخی رشت/ بازآفرینی شهر با محور قرار دادن ۵ هدف کلان صورت می‌گیرد

آخوندی پروژه بازآفرینی میدان اصلی شهدای ذهاب رشت عصر امروز با حضور دکتر آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و مقامات استانی به بهره‌برداری رسید. در این برنامه از مکان نمادین تماشاخانه ۶۰ ساله شهر، غرفه انقلاب اسلامی پروژه پیاده راه فرهنگی و غرفه شهر خلاق خوراک‌شناسی نیز بازدید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان، این پروژه به عنوان نخستین پروژه بازآفرینی بافت مرکزی در سطح کلانشهرهای کشور مطرح است و برای احداث آن حدود ۱۷ هزار متر مربع محوطه‌سازی صورت گرفته و پس از گذشت ۶ ماه تلاش مستمر، عصر امروز ۱۱ فروردین در میدان تاریخی شهرداری رشت و با حضور مسوولان کشوری و استانی افتتاح شد.

بازآفرینی رشت با برنامه‌ای مشخص و تدوین شده و در مقیاس شهری، منطقه‌ای و محلی اجرایی شده که با محور قراردادن ۵ هدف کلان سلامت شهروندی، عدالت اجتماعی، پایداری اقتصادی، احترام به زمینه و نگاه به آینده به کار خود ادامه می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح با بیان اینکه در بازآفرینی شهرها هدف اصلی اصلاح و ساخت محله‌های قدیمی ناهنجار است، افزود: برای بازآفرینی شهرها باید‌ به موضوعات رفاهی، تجاری و ... توجه شود تا جایگاهی ایجاد‌ شود که مردم لحظات استراحت خود را به خوبی سپری کنند.

دکتر آخوندی با اشاره به اهمیت نقش مهم رودخانه‌های شهری در ایجاد طراوت و جذب گردشگر، خاطرنشان کرد: رودخانه‌های رشت اکنون از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند و در بازآفرینی شهر باید این امر لحاظ شود.

وی افزود: برای اجرای پروژه پیاده‌راه فرهنگی رشت یک محور بسیار طولانی از غرب و شرق در نظر گرفته شده است.

وزیر راه در حاشیه افتتاح این پروژه از محل نمادین تماشاخانه کهن گیلان با قدمت ۶۰ سال واقع در خیابان سعدی رشت بازدید کرد.

وی هم چنین غرفه انقلاب اسلامی پروژه پیاده‌راه فرهنگی و ایستگاه رادیویی رشت و غرفه دفاع مقدس و رزمندگان گیلان در هشت سال دفاع مقدس، غرفه شهر خلاق خوراک‌شناسی، صنایع‌دستی و وضعیت ترمیم و ساخت‌و‌ساز حرم مطهرخواهر امام رشت را، مورد بازدید قرار داد.

وی با حضور در حرم مطهر فاطمه اخری خواهر گرامی امام رضا (ع) نسبت به این بانوی بزرگوار ادای احترام کرد.

در این آیین دکتر ایزدی معاون وزیر و مدیر عامل شرکت عمران وبهسازی شهری ایران، مهندس عليزاده معاون وزير و رئيس سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسيسات دولتی و عمومی، دکتر حناچی معاون شهرسازی و معماری وعلیرضا محفوظی معاون حقوقی، امورمجلس و هماهنگی استانها، محمدعلی نجفی استاندار گیلان، محمدعلی ثابت‌قدم شهردار رشت، شعبانعلی خاوری مدیر کل راه و شهرسازی و... وزیر راه وشهرسازی را در بازدید از پروژه‌های یادشده، همراهی کردند./

نظر شما