شناسهٔ خبر: 20193 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به دنبال تخریب پل بر اثر باران‌های شدید اخیر صورت گرفت

بازسازی پل ارتباطی چهار روستا در شهرستان مهاباد آذربایجان‌غربی

راهسازی پل‌های ارتباطی چهار روستا در شهرستان مهاباد آذربایجان‌غربی که در پی بارش باران سیل‌آسای روزهای گذشته تخریب شد، با تلاش شبانه‌روزی راهداران بازسازی و تعمیر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان در این خصوص گفت: دو دستگاه پل ارتباطی در ۵۰ كیلومتری محور مهاباد- سردشت در اثر بارش باران سیل‌آسای روزهای اخیر و افزایش سطح آب تخریب و مسیر ارتباطی چندین روستا قطع شد.

علی قهرمانی از زحمات و تلاش شبانه روزی راهداران اداره راه و شهرسازی شهرستان مهاباد تقدیر و قدردانی كرد و گفت: گروه های راهداری عملیات خاكبرداری، شن‌ریزی و هدایت مسیر آب را در مدت سه شبانه‌روز برای بازسازی مسیر ارتباطی روستاهای قل تپه- زنده قل و گاومیشان- باژبرق اجرا كردند.

وی از برقراری مسیر ارتباطی این روستاها خبر داد و گفت: در حال حاضر اهالی روستاهای منطقه با جمعیتی ۱۲۰ خانواری از راه ایمن و استاندارد بهره‌مند هستند.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی بر آمادگی راهداران در جهت مقابله با حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی اشاره كرد و افزود: پیش‌بینی‌های لازم در راستای مدیریت بحران و كاهش آسیب بلایای طبیعی به زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای استان برنامه‌ریزی شده است.

بازگشایی محور ارتباطی چندین روستا در شهرستان میاندوآب

راه چند روستا كه در اثر بارش باران‌های سیل آسا و طغیان آب رودخانه سیمینه رود مسدود شده بود با همت و كوشش گروه‌های راهداری بازگشایی شد.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان گفت: راه روستاهای گوگ‌تپه، زنجیرآباد، داش تپه و تپه‌رش به دنبال بارش باران سیل‌آسای روزهای گذشته و طغیان آب رودخانه سیمینه‌رود مسدود شده بود كه با تلاش شبانه‌روزی راهداران بازگشایی شد.

علی قهرمانی با بیان اینكه در حال حاضر تردد روان وسایط نقلیه در این محورهای روستایی جریان دارد، ادامه داد: راهداران با استفاده از پل فلزی مسیر ارتباطی روستاییان را برقرار ساختند.

وی افزود: گروه‌های راهداری به صورت شبانه‌روزی عملیات خاكریزی و هدایت آب در مسیر دیگری را انجام دادند.

وی با اشاره به اینكه طغیان آب رودخانه سیمنیه رود به مزارع و باغات روستاهای گوگ تپه، زنجیرآباد، داش تپه و تپه رش نیز آسیب زده است، گفت: خوشبختانه به زیرساخت‌ها و تاسیسات جاده‌ای در این منطقه آسیب جدی وارد نشده است.

نظر شما