شناسهٔ خبر: 20246 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در مسیر تهران - مشهد و بالعکس انجام می‌شود

راه‌اندازی واگن ویژه بانوان برای نخستین‌بار در کشور/ استقبال گسترده از کوپه‌های اختصاصی بانوان

قطار-1 از روز شانزدهم فروردین ماه، واگن مخصوص بانوان در مسیر تهران مشهد و بالعکس کار خود را آغاز می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل گروه توسعه ترابر ایرانیان، با برنامه ریزی های انجام شده از سوی شرکت حمل و نقل ریلی نورالرضا (ع) و همکاری  راه آهن جمهوری اسلامی ایران از روز دوشنبه شانزدهم فروردین ماه سال جاری ، برای اولین بار در کشور سالن ویژه بانوان در مسیر تهران – مشهد و بالعکس در قطارهای نور راه اندازی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، پس از استقبال گسترده از کوپه های  ویژه بانوان در قطارهای نور و سایر شرکت های ریلی ، با پیگیری و رایزنی مدیران شرکت نورالرضا و اخذ مجوز از شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ، سالن ویژه بانوان  توسط قطارهای نور ، راه اندازی می شود .

این سالن‌ها از روز دوشنبه این هفته به قطار نور تهران – مشهد و بالعکس متصل و وارد سیر خواهد شد.

گفتنی است ، علاوه بر امکانات ویژه همه قطارهای نور در این سالن می توان به وجود میهمانداران خانم با تحصیلات و داشتن تسلط به زبان انگلیسی در سطوح بالا برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مسافرانو همچنین ممنوعیت ورود آقایان به این سالن اشاره کرد.

شرکت حمل و نقل ریلی نورالرضا  یکی از شرکت های وابسته به گروه حمل و نقلی توسعه ترابر ایرانیان ، با داشتن ۵۴ واگن لوکس مسافری، ۵ واگن رستوران و ۵ واگن مولد برق از سال ۹۰ یکی از بهترین قطارهای مسافری کشور بوده و در مسیرهای مختلف در حال خدمت رسانی است.

واگن‌های مسافری این شرکت با دارا بودن بالشتک هوایی در بخش آلات ناقله که تنها واگن با این قابلیت در راه آهن جمهوری اسلامی است و همچنین تجهیز سیستم ترمز به سه دیسک، راحتی سفر و آرامش و ایمنی بیشتری را نسبت به دیگر واگنها تأمین کرده و با توجه به نوع طراحی و ساخت، واگنهای مسافری نور تنها واگنی است که امکان سیر با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت را دارا است.

نظر شما