شناسهٔ خبر: 20336 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۰۰ میلیارد ریال خسارت سیل به شبکه راه‌های کردستان

خسارت سیل مدیر راهداری راه و شهرسازی کردستان میزان خسارات به شبکه راه‌های استان و پل‌ها در اثر بارش‌های اخیر را حدود ١٠٠ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بیشترین خسارات مربوط به شهرستان‌های سقز، مریوان، سروآباد و بانه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی کردستان، محمد راشد مدرس گرجی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در ایام نوروز در چند مرحله شاهد بارش بودیم افزود: بیشترین خسارت را باران شدید و سیلاب روز هشتم فروردین به شبکه راه‌ها و پل‌های استان وارد کرد. 

وی به فعالیت‌های مجموعه راهداری کردستان از ۲۵ اسفند الی ١٤ فروردین اشاره کرد و گفت: در این مدت ٤٠٠ نفر از پرسنل راهداری، ٣٠٠ دستگاه ماشین آلات در قالب ٤٠ اکیپ در ٤٠ راهدارخانه ثابت و سیار در محورهای استان به حالت آماده‌باش مستقر بودند.

مدرس گرجی از انجام چهار مرحله عملیات برف‌روبی (هر مرحله به طول هزار کیلومتر) از راه‌های استان با توجه به سه نوبت بارش برف، امدادرسانی به ٥٠٠ نفر مسافر در ایام تعطیلات، اسکان بیش از ٤٠٠ نفر در این ایام در راهدارخانه‌ها، انجام عملیات ٢٠٠ کیلومتر خط‌کشی مقاطع حساس و گردنه‌ها قبل از آغاز تعطیلات و ایمن‌سازی ١٠ مقطع پرتصادف راه‌های شریانی قبل از تعطیلات را از جمله عملکرد راهداری در این مدت ذکر کرد.

وی همچنین لکه‌گیری راه‌ها با آسفالت سرد از قبل تهیه شده، نصب بنرهای اطلاع‌رسانی و دارای پیام‌های ایمنی در ورودی و خروجی شهرها، برقراری تردد و پاکسازی مسیر با توجه به بارش‌های ایام تعطیلات و طغیان رودخانه در کیلومتر ٢٠ محور سقز- بانه، و همچنین ترمیم جاده و برقراری تردد در نتیجه رانش زمین در محور سنندج- سرواباد (خانقاه رزاب) و شکست آسفالت را از دیگر فعالیت‌های راهداری در این مدت اعلام کرد.

نظر شما