شناسهٔ خبر: 20364 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در دیدار مدیرعامل راه آهن با مدیركل حمل و نقل كمیسیون اتحادیه اروپا مطرح شد؛

اعلام آمادگی حمل و نقل كمیسیون اتحادیه اروپا برای همكاری با راه‌آهن ایران

محسن پورسید آقایی مدیركل حمل و نقل كمیسیون اتحادیه اروپا ضمن اعلام آمادگی برای همكاری دو جانبه بین ایران و اتحادیه، تمایل خود را برای انتقال تكنولوژی و ارائه مشاور در خصوص پروژه‌های ریلی و همكاری مشترك در بخش‌های مختلف ابراز كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ محسن پور سید آقایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه‌آهن، امروز با هنریك هولولوئه مدیركل حمل و نقل كمیسیون اتحادیه اروپا و هیات همراه آن دیدار و گفتگو كرد.

بنابراین گزارش؛ در این دیدار آقایی ضمن معرفی راه‌آهن ایران و مسیرهای ریلی در حال ساخت و ساخته شده، برقی كردن خطوط و احداث خطوط سریع‌السیر، درباره چگونگی كمك و حمایت اتحادیه اروپا به راه‌آهن ایران گفتگو كرد.

این گزارش می‌افزاید، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اتصال راه‌آهن ایران به مرز كشورهای آسیایی و اروپایی به خصوص خرمشهر به عراق، هرات به افغانستان و از طریق تركمنستان به كشورهای CIS و همچنین آستارا به آذربایجان توضیحاتی را ارائه داد.

وی در این باره عنوان كرد كه طی این سال‌ها با كشورهای اروپایی زیادی در جهت همكاری‌های ریلی وارد مذاكره شده‌ایم كه قابل توجه بوده است.

در ادامه این دیدار و مذاكره، مدیر كل حمل و نقل كمیسیون اتحادیه اروپا نیز ضمن اعلام آمادگی برای همكاری دو جانبه بین ایران و اتحادیه، تمایل خود را برای انتقال تكنولوژی و ارائه مشاوره در خصوص پروژه های ریلی و همكاری مشترك در بخش‌های مختلف ابراز كرد چرا كه آنان اعلام داشتند تجربه بالایی در احداث خطوط سریع‌السیر و برقی كردن خطوط دارند.

نظر شما