شناسهٔ خبر: 20384 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره كل راه و شهرسازی استان قم:

افزایش ایمنی راه‌ها در قم از عوامل كاهش تلفات جاده‌ای در نوروز امسال بود

حسن صبوری سرپرست اداره كل راه و شهرسازی قم گفت: افزایش سطح ایمنی راه‌ها در این استان پیش از تعطیلات نوروز امسال از عوامل كاهش تلفات جاده‌ای در همین مدت بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم بیان داشت: اثرات اقدام‌های پیشگیرانه و ایمن‌ساز در راه‌های استان در كاهش تلفات جاده‌ای نوروز مشهود بوده و امسال حادثه فوتی نسبت به سال گذشته كاهش داشته است.

وی تاكید كرد: این گونه كاهش آمار تلفات نشان می‌دهد اقدام‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه راه‌ها اثرگذار بوده است و برای ادامه فعالیت‌ها باید از این تجربه موفق استفاده كنیم.

وی با اشاره به این كه طرح تعطیلات نوروزی اداره كل راه و شهرسازی قم از ۲۵ اسفند ماه گذشته تا ۱۵ فروردین ماه جاری اجرا شده است گفت: در این راستا قبل از تعطیلات پایان سال و نوروز اقدام‌هایی از جمله شانه‌سازی با خاك و تراش آسفالت، شستشوی علائم، لكه‌گیری با آسفالت گرم در ۶۵ هزار مترمربع، حریم‌زنی حاشیه راه‌ها، پاك‌سازی حاشیه راه‌ها، آرام‌سازی حاشیه جاده‌ها، تعمیرات تابلوهای اطلاعاتی، شستشوی گاردیل ، خط‌كشی ، تجهیز و آماده‌سازی راهدارخانه‌ها برای استفاده مسافران نوروزی و پاكسازی حریم راه‌ها صورت گرفت.

صبوری هم چنین طراحی و اجرای روشنایی طولی، ارتقای عملكرد و حفظ سیستم روشنایی راه‌ها ، ساماندهی حفظ و ارتقای ایمنی در حریم راه‌ها، ایمن‌سازی اضطراری راه‌ها، ارتقای حفاظ ایمنی پل‌ها و گاردریل‌ها، تهیه تابلوهای اطلاعاتی راه‌ها و اجرای روكش آسفالت گرم در ۹۴ كیلومتر را از دیگر اقدام‌هایی ذكر كرد كه برای ایمن‌سازی هر چه بیشتر محورهای استان قم در پیش از نوروز ۹۵ انجام شده است.

وی بیان داشت: محور قم – جعفریه كه پرتردد و پرحادثه بود نیز پیش از نوروز در ۱۱ كیلومتر دو خطه و این امر باعث كاهش حوادث جاده‌ای در مسیر جعفریه شد. 

وی ادامه داد: شش كیلومتر از محور قم - نیزار نیز در بهمن ماه سال گذشته و هفت كیلومتر دیگر آن در روزهای پایانی سال ۹۴ به بهره‌برداری رسید تا این مسیر كه سال‌های سال نیمه تمام بود با مسیری ایمن به بهره‌برداری برسد.

سرپرست اداره كل راه و شهرسازی استان قم ابراز داشت: برای خدمت به مردم در تعطیلات نوروز امسال راهدارخانه‌ها تجهیز شده و و نیروها به صورت شیفتی در آن‌ها مستقر شدند هم چنین ۱۲۰ دستگاه خودرو سبك و سنگین در حوزه راه در هفت راهدارخانه مستقر بودند.

وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد تسهیلات زائران استان قم گفت: به طور مرتب جلسه‌های هماهنگی در ستاد تسهیلات نوروزی برگزار می‌شد و در حوزه راه نیز تصمیم‌های لازم در جلسات گرفته می‌شد كه كاربردی بود و در راستای جلب رضایت‌مندی زائران نوروزی برنامه‌های خوبی در این ستاد تدوین می‌شد.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۵-۰۲-۱۵ ۰۸:۲۸رازمیک نرسسیان 0 0

    با سلام و عرض ادب 
    اینجانب  نمایندگی رسمی 3M  در خصوص تحهیزات  ترافیکی آمادگی خود را برای تهیه و اجرای تجهیزات ایمنی  را اعلام میدارم.
    با تشکر 
    
                                

نظر شما