شناسهٔ خبر: 20388 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

شاکری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

جابه‌جایی روزانه ۴۰ هزار مسافر نوروزی/ کاهش ۴۶ درصدی زمان تأخیر حرکت قطارها از مبدا

رضا شاکری مدیرکل راه‌آهن ناحیه تهران با بیان اینکه در طرح نوروزی تعداد ۱۲۷۰ زوج قطار وارد و همین تعداد رام قطار از ایستگاه راه‌آهن تهران خارج شد٬ گفت: میانگین تأخیر از مبدأ در ایستگاه راه آهن تهران به ۲۶ ثانیه رسید.

رضا شاکری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در ایام عید نوروز امسال ایستگاه راه‌آهن تهران خدمات نوینی به مسافران قطار ارائه داد٬ گفت: از تاریخ ۲۵ اسفندماه ۹۴ تا ۱۵ فرودین ۹۵ در مجموع ۱۲۷۰ زوج قطار وارد ایستگاه راه‌آهن تهران و همین تعداد رام قطار از ایستگاه راه‌آهن تهران خارج شد که در مقایسه با سایر ایستگاه‌های راه‌آهن آمار بیشتری به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه متوسط روزانه ۴۰ هزار مسافر از ایستگاه راه‌آهن تهران جابه‌جا شد٬ ادامه داد: میانگین تأخیر از مبدأ در ایستگاه راه‌آهن تهران به ۲۶ ثانیه رسید که این عدد سال گذشته ۴۸ ثانیه بود بنابراین بهبود ۴۶ درصدی در این خصوص داشته‌ایم.

مدیرکل راه‌آهن ناحیه تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در ایستگاه راه‌آهن تهران مبنی بر اجرای اسلب تراک خطوط ایستگاه تهران و پارکینگ به طول ۵ کیلومتر شامل ۱۲ خط و احداث سالن جدید خدمات مسافری٬ گفت: در مجموع با توجه به بازخوردهایی که از مردم گرفته شد و نتیجه نظرسنجی‌ از مسافران نشان می‌دهد مردم نسبت به گذشته رضایت بیشتری از نحوه خدمات‌رسانی در ایستگاه راه‌آهن تهران داشتند.

وی کاهش میزان تأخیر قطارهای مسافربری و کمتر شدن مراجعات مردمی جهت اعلام شکایت‌ها را یکی دیگر از نشانه‌های رضایت مسافران نوروزی در ایام عید برشمرد و گفت: علاوه بر این٬ تجهیز ایستگاه تهران به سیستم‌های اطلاع‌رسانی شامل ایجاد کانتر اطلاعات و تابلوهای نمایش حرکت قطار از دیگر اقدامات صورت گرفته در ایستگاه راه‌آهن تهران بود که با هدف رضایت‌مندی بیشتر مسافران صورت گرفت.

شاکری یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته ناحیه راه‌آهن تهران برای ایام عید بازسازی مساجد و سرویس‌های بهداشتی ایستگاه‌های راه‌آهن این ناحیه همچون ورامین٬ پیشوا و ابردژ بود. ضمن آنکه در مجموع حدود ۳۰ میلیارد تومان در ایستگاه تهران هزینه برای بهبود خدمات‌رسانی هزینه شد./

نظر شما