شناسهٔ خبر: 20410 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تلاش شبانه‌روزی راهداران استان همدان برای كاهش سوانح رانندگی در نوروز ۹۵

راهداری نوروزی مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از تلاش شبانه‌روزی راهداران این اداره در ایام نوروز در سطح محورهای استان جهت كاهش سوانح رانندگی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، ناصر محبی با اشاره به افزایش سفر گردشگران و مسافران نوروزی به استان و تمهیدات لازم برای ایجاد سفری خوش و ایمن برای آنان افزود: در این ایام، تعداد ۲۵ اکیپ راهداری در ۲۶ راهدارخانه ثابت جهت استقبال از مسافران مستقر شدند.

وی ادامه داد: همچنین ۳۸۰ نفر پرسنل به همراه ۲۵۸ دستگاه انواع ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه‌سنگین و تعداد ۸۰ مورد گشت مجهز به GPS در ایام تعطیلات نوروزی به مسافران خدمات‌رسانی می‌نمودند.

محبی در رابطه با عملکرد و اقدامات این اداره در نوروز ۹۵ گفت: خط‌کشی راه‌های حوزه استحفاظی به طول یک هزار و ۲۵۰ کیلومتر و تسطیح و رگلاژ شانه راه‌ها به طول یک هزار و ۵۵۰ کیلومتر به صورت دو طرفه از جمله این اقدامات است.

وی افزود: رنگ آمیزی پایه تابلو و سرعتکاه‌ها به تعداد دو هزار و ۵۰۰ مورد و درزگیری و لکه‌گیری ۱۲ هزار مترطول از حوزه استحفاظی از دیگر اقدامات این اداره است.

وی یادآورشد: همچنین در این ایام، پاکسازی و حریم زنی در راه‌های شریانی، اصلی و فرعی به طول دو هزار و ۳۵۰ کیلومتر به صورت دو طرفه و شستشوی تابلو و علائم راه‌های حوزه استحفاظی به تعداد ۹۵ هزار عدد انجام شده است.

محبی در ادامه عنوان کرد: سرویس و نگهداری سیستم‌های روشنایی به طول ۱۰۶ کیلومتر و توسعه و احداث سیستم‌های روشنایی طولی به مقدار ۸/۹ کیلومتر و تعداد ۱۰ مورد روشنایی نقطه‌ای در حوزه‌های تویسرکان، نهاوند و همدان از دیگر اقدامات در این ایام است.

وی با اشاره به این مطلب که ۲۷۸ نفر در ایام نوروز در راهدارخانه‌ها اسکان داده شده‌اند، گفت: ۱۰ اکیپ تعمیرات این اداره در ایام نوروز، به ۴۵۰ نفر مسافر در راه مانده کمک و ۲۶۲ دستگاه انواع ماشین آلات مسافران نوروزی را تعمیر نمودند.

وی تصریح کرد: در این ایام راهداران جهت بازگشایی محورها و تسریع عبور و مرور برای مسافران ، ۸۸۹ هزار و ۹۹۲ مترمکعب برف‌روبی انجام داده‌اند.

مدیر راهداری اداره کل با اشاره به شستشوی ۳۱۰ کیلومتر نیوجرسی و گاردریل در این ایام بیان کرد: یکی از اقدامات انجام شده، تهیه و نصب نیوجرسی و جداسازی لاین‌های رفت و برگشت در محورهای همدان- سنندج و نهاوند- بروجرد به طول ۵/۵ کیلومتر است.

محبی به نصب ۱۸۰ بنر با مضمون ترافیکی و ایمنی در محورها اشاره کرد و گفت: راهداران نیز در این مسیرها، نقشه استان را به همراه شماره تلفن‌های ضروری وزارتخانه به مسافران ارائه نمودند.

نظر شما