شناسهٔ خبر: 20415 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون بهره برداری و سیر و حركت راه آهن تاكید كرد:

دستیابی به رشد ۱۸ درصدی بار در سال ۹۵

حسین عاشوری معاون بهره برداری و سیر و حركت راه آهن از این سال به عنوان سال همدلی، همفكری و همكاری بیشتر حوزه جهت دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی راه آهن نام برد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ حسین عاشوری معاون بهره برداری و سیر و حركت راه آهن در جلسه اعلام برنامه های سال ۱۳۹۵ حوزه بهره برداری و سیرو حركت ضمن تاكید بر پیگیری اجرایی كردن پیام نوروزی مقام معظم رهبری " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" گفت: هرچند سال ۱۳۹۴ سال سختی در كل كشور بود ولی شاكریم كه با دوراندیشی مدیرعامل راه‌آهن این سال برای راه‌آهن با موفقیت همراه بود و شاهد آغاز و به ثمر رسیدن بسیاری از پروژه ها در راه آهن و رشد حمل بار بودیم .

وی دو موضوع توسعه ترانزیت و كمك به توسعه صادرات را از مهمترین موضوعات ریلی مرتبط با اقتصاد مقاومتی دانست و تاكید كرد كه بخش بهره‌برداری راه‌آهن توسعه این دو موضوع را بصورت ویژه دنبال خواهد كرد.

معاون بهره برداری راه آهن رشد حمل بار راه آهن در سال ۹۴ را با رشد ۲ درصدی بالغ بر ۶.۳۵ میلیون تن و رشد حمل بار ترانزیت را با حمل ۴۴۰.۱ هزار تن را ۹۷ درصد عنوان كرد و افزود: اهمیت این رشد در راه آهن بدین جهت حائز اهمیت است كه در سالی كه گذشت ما شاهد كاهش حمل بار در كل كشور و ركود فعالیت های اقتصادی بودیم .

وی درادامه بیان اینكه این امر با اجرای دقیق برنامه های تنظیم شده در سال ۱۳۹۵، دستیابی به رشد ۱۸ درصدی در حمل بار امكان پذیر می شود گفت : امیدواریم كه اقبالی كه در سایه حمایت رهبر معظم انقلاب و ریس جمهور ایجاد شده است منجر به پیشرفت وتوسعه همه جانبه در راه آهن شود و این مهم تنها در سایه همدلی، همفكری و همكاری تنگاتنگ كلیه همكاران در سازمان ایجاد خواهد شد.

گفتنی است؛ در ادامه این جلسه هریك از مدیران كل حوزه بهره برداری و سیرو حركت به تشریح فعالیت های سال ۱۳۹۴ و برنامه های سال ۱۳۹۵ ادارات متبوعه خود پرداختند .

نظر شما