شناسهٔ خبر: 20420 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشته:

پیش قرارداد خرید ۱۱۸ فروند هواپیمای ایرباس بدون اتکا به منابع دولتی/ واکنش به تصمیم شورای هواپیمایی عربستان/ خروج ۴۰ درصد سهام «هما» از طرح توزیع سهام عدالت

فرودگاه مهرآباد خروج ۴۰ درصد سهام «هما» از طرح توزیع سهام عدالت، افزایش ۱۲ درصدی جابه‌جایی مسافران از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و واکنش به تصمیم شورای هواپیمایی عربستان اهم اخبار حوزه حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است

 

عباس آخوندی- وزیر راه و شهرسازی

نوسازی صنعت هوانوردی کشور جزو برنامه‌هایی است که در سال ۱۳۹۵ به عنوان یک اولویت جدی پیگیری خواهد شد.

در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی شرطی قطعی گذاشته تا تمامی ایرلاین‌های فعال در کشور تا ابتدای مرداد‌ماه بتواند کفایت مالی لازم را به وجود آورده و از نظر تجهیزات و صلاحیت‌های فنی جایگاه خود را ارتقاء دهد.

بعضی از ایرلاین‌های ما سرمایه‌ای نزدیک به ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان دارند و این به معنای آن است که حتی این رقم ۱۰ درصد کفایت سرمایه مدنظر را نیز نمی‌دهد.

رحمت الله مه آبادی - مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

در اواخر اسفند ۹۴ چهار شرکت هواپیمایی به دلیل بدحسابی دستگاه‌های قضایی معرفی شدند که فعلا اسامی آنها را اعلام نمی‌کنیم چراکه ممکن است خوش‌حساب شوند.

 

 

ابراهیم مرادی مدیر کل مراقبت پرواز شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

در بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۲ فروردین در مجموع ۱۴ هزار و ۶۱۴ نشست و برخاست داخلی و خارجی در فضای آسمان کشور توسط همکاران مراقبت پرواز کنترل و هدایت شد.

در بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۲ فروردین تعداد پروازهای داخلی ۲۳.۵ درصد و تعداد پروازهای خارجی ۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

بعد از قطع روابط دیپلماتیک هیچ پروازی به عربستان نداشتیم و ایرلاین‌های ایرانی از حریم آسمان عربستان استفاده نمی‌کردند.

عربستان فقط در مسیر مقاصد کشورهای آفریقایی قرار دارد که ایرلاین‌های ایران پرواز مستقیم و برنامه‌ای به کشورهای آفریقایی نداشتند.

 

غلامرضا سلامی- مشاور وزیر راه و شهرسازی

پیش قراردادهای اخیر در فرانسه و فاینانس‌ها از کشورهای خارجی برای ساخت پروژه‌های عمرانی، دولت را مقروض نخواهد کرد.

پیش قرارداد خرید ۱۱۸ فروند هواپیمای نو از ایرباس بدون اتکا به منابع مالی دولتی برای باز پرداخت اقساط به انجام رسید.

در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی تصویب شد

در راستای بازسازی ساختاری و فراهم کردن مقدمات واگذاری شرکت هواپیمایی هما، ۴۰ درصد سهام شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از طرح توزیع سهام عدالت خارج و ۳۰ درصد سهام شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک جایگزین سهام ایران‌ایر شد.

حمیدرضا سیدی- مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)

در بازه زمانی ۲۰ روزه ۲۴ اسفند ۹۴ تا ۱۴ فروردین بیش از ۶۰۰ هزار مسافر با ۴ هزار و ۳ پرواز از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اعزام و پذیرش شدند در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته جابجایی ۵۲۰ هزار مسافر از طریق ۳ هزار و ۵۷۰ پرواز بود.

مقایسه عملکرد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در نوروز امسال نسبت به نوروز ۹۴ از رشد ۱۰ درصدی تعداد پروازها و افزایش ۱۲ درصدی میزان اعزام و پذیرش مسافران حکایت دارد.

در ایام نوروز به ۶۳ مقصد بین‌المللی با ۴۷ شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی پرواز انجام شد که از این تعداد ۱۶ ایرلاین ایرانی هستند.

شرکت ماهان با ۶۰۰ پرواز و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی با ۳۸۰ پرواز بیشترین پروازهای این فرودگاه را به خود اختصاص دادند.

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به لحاظ فعالیت بیش از ظرفیت خود در وضعیت قرمز قرار دارد.

نظر شما