شناسهٔ خبر: 20421 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت:

رشد ۹ درصدی مسافرت‌های دریایی در نوروز/ هدف‌گذاری افزایش ظرفیت تخلیه‌و‌بارگیری بنادر به ۲۵۰ میلیون تن در سال ۹۵/ پیش‌بینی سرمایه گذاری ۲ برابری بخش خصوصی تا پایان امسال

ریل بندر و ریل نفت رشد ۹ درصدی مسافرت‌های دریایی در نوروز، هدف‌گذاری افزایش ظرفیت تخلیه‌و‌بارگیری بنادر کشور به ۲۵۰ میلیون تن در سال ۹۵ و پیش‌بینی افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور به ۲ برابر تا پایان امسال از جمله اهم اخبار حوزه حمل و نقل دریایی و بندری در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه بندری و دریایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

 

 

محمد سعیدنژاد- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

 

 

مسافرت‌های دریایی در آب‌های کشور از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۴ تا ۱۴ فروردین ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ٩ درصدی برخوردار بوده است.

پنج میلیون و ٤٥٠ هزار و ٢٥٠ نفر در آب‌های استان هرمزگان به گشت دریایی و سفردریایی پرداختند.

بیشترین ترددهای دریایی همچون سال‌های گذشته در مسیر بندرعباس – قشم به ثبت رسید، همچنین سایر ترددهای دریایی در مسیرهای بندرعباس – هرمز، بندر شهید باهنر- قشم، بندر آفتاب- کیش، بندر چارک- کیش و بندرلنگه – کیش انجام شد.

نوروز امسال در مجموع ١١٠ فروند لندینگ کرافت و شناور مسافربری به مسافران نوروزی خدمات ارائه دادند.

١٩ فروند شناور ناجی، شش فروند بالگرد، یک فروند هواپیما و یک فروند هاورکرافت به منظور عملیات امداد و نجات در آماده‌باش کامل قرار داشتند.

 

جلیل اسلامی- معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی

بخش خصوصی سال ۹۴ به میزان ۲۷۰۰ میلیارد تومان در بنادر کشور سرمایه‌گذاری کرد و پیش‌بینی می‌شود این حجم سرمایه‌گذاری در سال ۹۵ به ۲ برابر افزایش پیدا کند.

ظرفیت عملیاتی تخلیه و بارگیری بنادر ایران در حال حاضر بیش از ۲۰۰ میلیون تن کالا در سال است و با توجه به فرصت به وجود آمده بعد از اجرای برجام می‌توان از ظرفیت‌های شرکت‌های بزرگ بین‌المللی نیز در حوزه افزایش سهم ایران از صنعت دریایی منطقه بهره برد.

ظرفیت عملیاتی بنادر کشور را طبق برنامه توسعه‌ای در افق ۱۴۰۴ ٬ ۳۰۰ میلیون تن در سال برآورد کردیم و امیدواریم در سال ۹۵ این ظرفیت به حدود ۲۵۰ میلیون در سال افزایش پیدا کند.

در حوزه کانتینری در حال حاضر ۳ میلیون TEU ظرفیت عملکرد سالانه داریم و برنامه‌ریزی تا پایان سال ۹۶ این است که ظرفیت به ۶ میلیون TEU برسد.

سالانه ۱۸ میلیون نفر سفر در ۱۱ مسیر دریایی انجام می‌شود.

به میزبانی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود:

نخستین کنفرانس بین‌المللی ریل- نفت و ریل- بندر در تاریخ ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ۹۵ به میزبانی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

این کنفرانس بین‌المللی همزمان با نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی صنایع و تجهیزات وابسته (RAILEXPO ۲۰۱۶) تحت حمایت وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت ایران برگزار می‌شود.

عادل دریس - مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر

در ایام نوروز ۲۲۷ هزار و ۲۸۹ گردشگر دریایی، مسافر نوروزی و کاروان‌های راهیان نور از مجتمع بندری خرمشهر بازدید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

ابراهیم ایدنی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان

طرح ساماندهی سفرهای دریایی هرمزگان نوروز ۹۵ در حالی با سپری کردن ۲۰ روز "سفر بدون سانحه" به ایستگاه پایانی رسید.

از ابتدای اجرای طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی هرمزگان تا پایان پانزدهمین روز از فروردین ماه ۹۵، در مجموع ۵میلیون و ۵۳۸ هزار و ۳۸۱ نفر سفر از طریق بنادر هرمزگان به مقصد جزایر این استان و بالعکس صورت گرفت.

ابو طالب گرایلو - معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان

نخستین محموله دریایی سیمان خاکستری به مقصد کشور عراق به وزن بالغ بر ۳۳ هزار تن در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) بارگیری شد.

این محموله نخستین بخش از مجموعه محموله‌های صادراتی است که پیش‌بینی شده تا سقف ۵۰۰ هزار تن به این شیوه در این مجتمع بزرگ بندری بارگیری شود.

نظر شما