شناسهٔ خبر: 20446 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

۶۰۰ مجتمع بین‌راهی به مسافران نوروزی خدمات ارائه كردند

مجتمع‌هاي خدماتي بين‌راهي مسافران در روزهای نوروز امسال از امكانات ۶۰۰ مجتمع خدماتی- رفاهی بین راهی در طول شبكه‌ راه‌های اصلی و شریانی كشور بهره مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیركل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری با اعلام این خبر افزود: از مجموع ۶۰۰ مجتمع خدماتی- رفاهی در حال بهره‌برداری در جاده‌های سراسر كشور، ۳۷۵ مجتمع (نزدیك به ۶۲.۵ درصد) در راه‌های شریانی ساخته شده‌اند.

«بابك طالبی» گفت: اكنون به طور متوسط در هر ۱۴۱ كیلومتر، یك مجتمع خدماتی- رفاهی در حال بهره‌برداری وجود دارد.

به گفته وی، پیش از آغاز طرح نوروزی، كمیته‌ای ویژه شامل نمایندگان سازمان های ذیربط در سطح استان‌ها برای بررسی چگونگی فعالیت مجتمع‌های خدماتی- رفاهی بین‌راهی بازدیدهای دوره‌ای انجام داد.

طالبی گفت: این مجموعه‌ها با تمركز خدمات مورد نیاز كاربران جاده‌ای در یك جاده مشخص با راه دسترسی ورودی و خروجی مجزا علاوه بر افزایش ایمنی تردد، در تشویق و ترغیب مسافران برای توقف، استراحت و تامین نیازهای صریح و ضمنی و در نتیجه كاهش سوانح جاده‌ای موثر بوده اند.

سخنگوی نیروی انتظامی (ناجا) شانزدهم فروردین ماه از كاهش ۱۸ درصدی تلفات رانندگی در نوروز امسال خبر داد و گفت: خسارت ناشی از حوادث جاده‌ای در ایام نوروز ۲۰ هزار میلیارد ریال تخمین زده شده است.

به گفته وی، ۸۰ درصد از علل واژگونی خودروها ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی راننده و شرایط جوی و لغزندگی جاده‌ها اعلام شده است.

تخطی از سرعت مجاز، سبقت غیرمجاز، بی‌توجهی به جلو و رعایت نكردن فاصله طولی مناسب از دیگر مواردی بوده كه باعث به وجود آمدن تصادف رانندگی در ایام نوروز شده است.

نظر شما