شناسهٔ خبر: 20467 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

۲۰ کیلومتر دیگر از مسیر لار جهرم دوبانده می‌شود

بازدید معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: محور بندرعباس- لار- جهرم و محور لار، گراش اوز-خنج، قیر – فیروزآباد جزء محورهای استراتژیک و الویت‌دار هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ضمن بازدید از محورهای شریانی بندر عباس- لار-جهرم عنوان داشت این محور به دلیل دسترسی به بنادر جنوبی و تردد بسیار بالای خودروهای سنگین جزء محورهای استراتژیک و اولویت‌دار کشور محسوب می‌شود و بنادر جنوبی را به مرکز کشور و استان فارس متصل می‌کند به همین دلیل لزوم چهارخطه شدن آن در دستور کار قرار دارد.

امینی ادامه داد محور لار- جهرم ۱۶۰ کیلومتر است که ۱۰۵ کیلومتر آن در حوزه اداره کل راه و شهرسازی لارستان قرار دارد و تاکنون حدود ۳۰ کیلومتر آن دوبانده شده است  و ادامه دو بانده شدن آن در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: سه نقطه گردنه بریز، سه راهی بنارویه و تونل بزن جز نقاط اولویت‌دار است که امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک دو نقطه از این نقاط هر کدام به طول ۱۰ کیلومتر دوبانده شود.

معاون وزارت راه وشهرسازی ادامه داد: یکی دیگر از اولویت‌های ما محور بندرعباس به لار است که ۸۵ کیلومتر در حوزه این اداره کل قرار دارد و ۲۰ کیلومتر آن در حال دو بانده شدن است.

وی افزود: محور لار، گراش، اوز، خنج، قیر به دلیل تمرکز جمعیت در این شهرها و واقع شدن در مسیر شهرستان‌های لامرد و مهرو منطقه پارس جنوبی، عسلویه و اتصال شرق و غرب حوزه این اداره کل است در اولویت بعدی ما قرار دارد.

نظر شما