شناسهٔ خبر: 20479 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه و شهرسازی استان تهران مطرح کرد:

كاهش ۷۰ درصدی تلفات رانندگی در جاده‌های استان تهران در طرح نوروزی/ آغاز کلاس‌های آموزشی با برگزاری دوره ايمنی در عمليات اجرايی راه‌ها

فریبرز واحدی مدیركل راه و شهرسازی استان تهران گفت: با عزم ملی راهداران استان تهران شاهد كاهش چشم‌گیر تصادفات و تحقق مسئولیت اجتماعی در نوروز امسال بودیم، این در حالیست که مدير توسعه منابع اداره كل راه و شهرسازی استان تهران از برگزاری “دوره ايمنی در عمليات اجرايی راه‌ها “ در این ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، فریبرز واحدی مدیركل راه و شهرسازی استان تهران با اعلام این خبر گفت: در نوروز ۹۴ متاسفانه ۲۳ نفر از هموطنان عزیز در تصادفات رانندگی در سطح راههای استان جان خود را از دست داده بودند كه با تلاش شبانه‌روزی راهداران در ارتقاء راه‌های استان این تعداد با كاهش بیش از ۷۰ درصدی در نوروز ۹۵ به ۶ نفر در صحنه تصادف كاهش یافته است كه امیدواریم آمار پزشكی قانونی به عنوان مرجع رسمی اعلام آمارنیز همین روند كاهشی را تثبیت كند.

این در حالی است كه بیش از ۲۵ درصد از ترافیك كل راه‌های كشور در حوزه راه‌های استان تهران جریان دارد و مبداء و مقصد حدود ۷۵ درصد از سفرهای جاده‌ای نیز از استان تهران آغاز و یا به این استان ختم می‌گردد.

مدیركل راه و شهرسازی استان تهران گفت: ۱۰۰۰ راهدار استان تهران با تلاش شبانه‌روزی خود در سطح راه‌های استان به همراه ۳۰۰ دستگاه خودروهای راهداری سبك و سنگین در ۹ روز از ۲۰ روز ایام طرح نوروزی در سال ۹۵ اقدام به برف‌روبی، یخ‌زدایی و ریزش‌برداری در محورهای استان بویژه محورهای كوهستانی نموده‌اند كه با تلاش آنان بدون هیچگونه انسداد در حوزه راه‌های استان امكان تردد ایمن فراهم شد.

واحدی افزود مجموعا تعداد ۹ میلیون و هفتصد هزار خودرو در ایام نوروز یا به استان وارد و یا از استان تهران خارج شده‌اند كه این آمار بر اساس سامانه‌های مكانیزه تردد شمار بر خط منسوبه در راهها استخراج شده كه مبنای برنامه ریزی آینده برای توسعه آتی راههای استان خواهد بود.

مدیركل راه و شهرسازی استان تهران در پایان ضمن ابراز خرسندی از كاهش ۷۰ درصدی آمار تلفات رانندگی در سطح راه‌های استان گفت: با تمام توان در صدد استمرار این روند كاهشی آمار در طول سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل هستیم.

وی در پایان خواستار رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان و ارتقاء فرهنگ رانندگی و ترافیكی توسط همه ذینفعان و دست اندركاران ایمنی حمل ونقل و ترافیك به جهت كاهش جدی و پایدار كشته شدگان سوانح رانندگی شد.

همچنین مهدی قلیزاد مدير توسعه منابع اداره كل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در دوره آموزشی مذكور كه در مورخه ۲۳ فروردین ماه جاری از ساعت ۸ صبح الی ۱۳ در سالن همایش‌های ساختمان شماره ۱ اداره كل راه و شهرسازی استان تهران واقع در خیابان دماوند به مدت ۵ ساعت برگزار خواهد شد، كارشناسان و مدیران حوزه‌های راهسازی، راهداری، روسای ادارات شهرستانی و سرپرستان كارگاه‌های راهسازی و راهداری شركت خواهند كرد.

مدیر توسعه منابع اداره كل همچنین از برگزاری منظم دوره‌های آموزشی طی امسال بر اساس نیازسنجی‌های راه و شهرسازی استان تهران خبر داد.

نظر شما