شناسهٔ خبر: 20491 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در طرح جابه‌جایی مسافران نوروزی انجام شد

جابه‌جایی ۱۵۵ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل ونقل عمومی از استان البرز/ بیش از ۲۸ میلیون تردد در جاده‌های استان البرز ثبت شد

نوروز- جاده چالوس در ایام طرح نوروزی جابه‌جایی مسافران بیش از ۱۵۵ هزار مسافر از طریق ناوگان‌های تحت پوشش شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل استان البرز جابه‌جا شدند. این در حالی‌ست که تردد بیش از ۲۸ میلیون و ۶۴۵ هزار خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز، از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال این استان را در رتبه استان‌های پرتردد کشور قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز، قاسم باقری مدیرکل با اعلام این خبر افزود: در طرح جابه‌جايی مسافران نوروزی در استان البرز که از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز و تا ۱۵فروردین امسال ادامه داشت، ۱۵۵هزار و ۳۵۲ مسافر در قالب ۸۰۱۴ سرويس جابه‌جا شدند.

وی همچنين با اشاره به افزایش ۵۲ درصدی پيش فروش بليت برای بیش از ۱۲۶هزار مسافر در ايام پيش فروش بليت نسبت به سال گذشته، افزود: تمایل مردم به انجام سفر برنامه‌ریزی شده و مدون موجب افزایش قابل ملاحظه‌ای در  پیش فروش بلیت نسبت به سال گذشته شده است که این امر امکان ارائه خدمات بهینه را فراهم می‌سازد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز با اعلام اینکه در ایام اجرای طرح ۳۴۷۶ مسافر در قالب ۷۹ سفر به اردوی راهیان نور رفته‌اند، افزود: به رغم حجم بالای مسافرت‌ها از استان البرز با استفاده از حمل و نقل عمومی، تمام تقاضای سفر با استفاده از ناوگان مناسب پاسخ داده شد و جابجایی مسافران به بهترین نحو ممکن انجام شد.

وی همچنین گفت: بر حسب آمار اخذ شده از طريق تردد شمارهای نصب شده در ۴۲ مقطع از محورهای مواصلاتی استان، در مجموع ۲۸ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۵ تردد از استان انجام شده است.

وی در خصوص پرترددترین محور ارتباطی در ایام طرح در استان البرز، گفت: آزاد راه کرج –تهران و بالعکس با ۴ میلیون و ۶۹۳ هزار تردد، پرترددترین محور استان بوده و پس از آن آزادراه کرج- قزوین و بالعکس با ۳ میلیون و ۸۳۴ هزار تردد و محور کرج – چالوس و بالعکس با ۵۷۲ هزار و ۵۲۴ تردد قرار دارد.

باقری در خصوص پرترددترین روزهای ایام تعطیلات در محورهای ارتباطی استان نیز افزود: پرترددترین روز در محور تهران- کرج روز ۲ فروردین با حدود ۱۲۷ هزار تردد و در محورکرج- تهران ۱۵ فروردین با ۱۵۰ هزار تردد بوده است. همچنین روز ۲۶ اسفند سال گذشته بیشترین تردد در محور کرج- قزوین و روز ۱۵ فروردین سال جاری در محور قزوین – کرج ثبت شده است. محور کرج – چالوس روز ۱ فروردین و محور چالوس – کرج در روز ۱۱ فروردین بیشترین ثبت تردد را داشته‌اند.

وی در خصوص سهم  ۵/۵ درصدی وسایل نقلیه سنگین از تردد در محورهای استان گفت: در طول ایام مذکور ۱ میلیون و ۵۹۳ هزار تردد وسایل نقلیه در محورهای استان ثبت شده است و بقیه مربوط به تردد وسایل نقلیه سبک بوده است.

مدیرکل حمل ونقل و پایانه‌های استان البرز، با اشاره به اينكه استان البرز مسير عبور بسياری از مسافران به ساير نقاط كشور است، نظارت بر تردد و مدیریت ترافیک در ایام طرح را بسیار با اهمیت ذکر کرد و افزود:  علاوه بر اخذ آمار لحظه‌ای تردد، در ايام طرح با استفاده از دوربین‌های نظارتی موجود در محورهای استان، وضعیت ترافیک جاده‌ها در مرکز مدیریت راه‌های استان بررسی و با هماهنگی با سایر ارگان‌ها جریان ترافیک هدایت و کنترل شد.

نظر شما