شناسهٔ خبر: 20534 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مروری آماری بر عملکرد سال ۹۴ بندرتجاری لنگه/ رونق چشمگیر در بخش ترانزیت نفتی

محمود صابری مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از افزایش تخلیه و بارگیری کالا و رونق ترانزیت فرآورده‌های نفتی در مجموعه بنادر غرب استان هرمزگان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمود صابری ضمن ارایه گزارشی از عملکرد ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۴ مجموعه بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان ضمن اعلام خبر فوق گفت: طی مدت یاد شده بیش از ۱۱ میلیون و ۶۶۰ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است.

وی اضافه کرد: از این میزان، ۹ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۴۰ تن شامل انواع کالای نفتی و مابقی را کالای غیرنفتی تشکیل می‌دهد و مقایسه آماری صورت گرفته نشانگر رشد ۸ درصدی جابجایی کالاهای نفتی است.

صابری از افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر غرب استان خبر داد و افزود: ۴۱۱ هزار و ۶۸۱ تن کالا در سال ۹۴ از طریق بندر لنگه به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن، ۱۵ درصد افزایش داشته است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه اضافه کرد: طی سال گذشته، ۲۷۵ هزار و ۱۲۸ تن کالای غیرنفتی به بندر تجاری لنگه وارد شد که ۲۷ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: خودروی سواری، برنج، شکر، گندم، روغن خوراکی، سویا، میوه و تره بار، مواد معدنی، پارچه و الیاف عمده کالاهایی است که از مبدأ یا مقصد امارات عربی متحده، کشورهای آسیانه میانه و عراق وارد، صادر و یا ترانزیت شده است.

صابری در پایان از رشد ۱۰۰ درصدی ترانزیت فرآورده‌های نفتی در بنادر و جزایر منطقه غرب هرمزگان نظیر سیری، لاوان و ابوموسی خبر داد.

نظر شما