شناسهٔ خبر: 20535 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان:

اصلاح نقاط پرحادثه کردستان ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

نقاط پر حادثه کردستان مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: با هماهنگی فرماندهی محترم پلیس‌راه استان ۵۷ نقطه پرحادثه شناسایی شده که طبق برآوردهای کارشناسی اصلاح همه این نقاط ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، محمدراشد مدرس گرجی افزود: اقدامات متنوعی در راستای رفع نقاط پرحادثه در دست انجام است که می‌توان این اقدامات را به سه دسته آشکارسازی، اصلاح و حذف تقسیم‌بندی کرد.

مدرس گرجی ادامه داد: در سنوات گذشته با هماهنگی فرماندهی محترم پلیس راه و بر اساس تحلیل‌های کارشناسی ۵۷ نقطه پرحادثه شناسایی شده که تمامی نقاط مذکور با یک‌سری اقدامات ایمنی از جمله نصب تابلو و علائم فسفری و ایجاد خط نوشته آشکارسازی شده‌اند.

وی از اقدام به اصلاح نقاط یاد شده خبر داد و گفت: اصلاح این نقاط هزینه بر است و برای اصلاح همه آنها بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است و در صورتی که این اعتبار در اختیار قرار گیرد اصلاح نقاط پرحادثه شناسایی شده انجام خواهد شد. لازم به ذکر است در سال ۹۴ سه مقطع به طول ۹ کیلومتر از مقاطع پرحادثه اصلاح شد.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی هم چنین به حذف این نقاط در دراز مدت اشاره کرد و گفت: حذف نقاط پرحادثه نیز در قالب طرح‌های بزرگ راهسازی از جمله ایجاد بزرگراه‌ها پیش‌بینی شده که هم اکنون در سطح استان پروژه‌های مختلفی نیز در این خصوص تعریف شده که می‌توان از ساخت بزرگراه‌های کرمانشاه-میاندوآب و سنندج-همدان نام برد که با اتمام این بزرگراه‌ها قسمت عمده‌ای از نقاط پرحادثه حذف خواهند شد.

نظر شما