شناسهٔ خبر: 20547 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد:

در سال جدید ارتقاء ایمنی راه‌های استان در اولویت برنامه‌های راهداری قرار دارد

فرزاد دادخواه در نشست راهداری محوری سال ۹۵ عنوان شد: با توجه به ثبت تردد بالای وسایل نقلیه توسط دستگاه‌های ترددشمار در نوروز ۹۵ شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در استان بوده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، فرزاد دادخواه در جلسه هماهنگی راهداری محوری سال ۹۵ که با حضور پلیس راه استان، روسا و کارشناسان ایمنی راه و شهرسازی شهرستان‌ها در اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد گفت: راهداری امری ضروری است و به منظور رسیدن به اهداف خود در این مسیر لازم است با ارتقاء ایمنی تردد وسایل نقلیه در محورهای استان گامی بلندتر در جهت کاهش تصادفات برداشته شود.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی عنوان داشت: در راستای سیاست‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، در سال جدید ایمن‌سازی محورهای استان و رفع نقاط پرتصادف از اولویت‌های این حوزه بشمار می‌رود و لازم است ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها با امکانات موجود در راستای رسیدن به این هدف تلاش نمایند که در این راستا اکیپ‌های راهداری محوری راهداری توام با ممیزی راه‌ها در محورهای اولویت‌دار استان را در نیمه دوم فروردین‌ماه جاری در سطح استان شروع می‌نمایند.

وی ابراز داشت: خوشبختانه با طرح نوروزی سال ۹۵ در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۹۴ تا ۱۵ فروردین ۹۵ ضمن بالا بودن تردد وسایل نقلیه با کاهش تصادفات جاده‌ای روبرو بوده‌ایم که این نشان از زحمات نیروهای راهدار و پلیس راه و تمامی دستگاه‌های امدادرسان و پشتیبان در جاده‌های استان بوده است.

دادخواه نقش راه در ترافیک را به نقش رگ در بدن تشبیه کرد و گفت: برای مشکلات موجود در راه باید نسخه مربوط به آن را پیچید و مشکل را در آن ناحیه مرتفع نمود چرا که بخشی از مشکلات موجود در جاده‌ها با کمترین هزینه برطرف خواهد شد.

سرهنگ اصغر زارع رییس عملیات پلیس راه استان نیز در ادامه با ارائه گزارشی از تصادفات رخ داده در سال ۹۴ و نوروز ۹۵ به صورت آماری گفت: با توجه به ثبت تردد بالای وسایل نقلیه توسط دستگاه‌های ترددشمار خوشبختانه در نوروز ۹۵ شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در استان بوده‌ایم.

وی در ادامه بیان داشت: با تجزیه و تحلیل تصادفات سال ۹۴ عدم توجه به جلو با ۴۱ درصد، عدم توانایی و سرعت بالا با ۲۵ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۱۱ درصد و انحراف به چپ با ۱۱ درصد بیشترین عامل تصادفات در محورهای استان بوده که بیشترین آنها در بین ساعات ۱۲ ظهر تا ۲۰ رخ داده است.

رییس عملیات پلیس راه استان اصفهان با اعلام اینکه انجام اصلاحات مهندسی در محورها بسیار حائز اهمیت و در کاهش تصادفات نقش عمده‌ای داشته گفت: اصلاحات انجام شده در جاده‌های استان و رفع نقاط پرتصادف یکی از دلایل بسیار مهم در کاهش آمار تصادفات فوتی در محورهای استان بوده که امید است با رفع نقاط پرتصادف و توجه رانندگان به جلو و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بتوان شاهد کاهش بیش از پیش وقوع تصادفات در جاده‌های استان باشیم.

نظر شما