شناسهٔ خبر: 20552 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حجت الله غلامی خبر داد:

۷۲ هزار کیلومتر عملیات گشت‌زنی راهداران در محورهای استان اصفهان/ برقراری ۵۵ هزار تماس مردمی با سامانه ۱۴۱

غلامی اقدامات انجام شده به منظور افزایش ایمنی تردد و با هدف کاهش تصادفات در محورهای استان در نوروز ۹۵ توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تشریح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده قبل و در حین انجام طرح نوروزی ۹۵ به منظور ارتقای ایمنی تردد وسایل نقلیه در محورهای استان اعلام داشت:

به منظور آمادگی در نوروز ۹۵ برای استقبال از مسافرین نوروزی در حوزه راهداری، این اداره کل با انجام ۶۷۰ هزار مترمربع عملیات لکه‌گیری و تعمیرات رویه آسفالت ، ۲۰۰ کیلومتر عملیات روکش آسفالت آزادراه و بزرگراه، ۹۰ کیلومتر عملیات روکش آسفالت راه‌های اصلی، ۱۷۵ کیلومتر عملیات روکش آسفالت با روش‌های نوین، ۲۵ کیلومتر عملیات روکش آسفالت راه‌های روستایی، ۱۵ کیلومتر احداث و راه‌اندازی سامانه روشنایی در گردنه‌ها و مقاطع مه‌گیر ، ۳۷۰۰ کیلومتر عملیات احیاء خط‌کشی سرد و ۱۲۵ کیلومتر خط‌کشی گرم، ۸۷۰ مورد ایمن‌سازی دماغه‌ها و موانع ثابت حاشیه راه‌ها، ۳۸ کیلومتر نصب نیوجرسی، ۴۵۰۰ عدد نصب انواع تابلوهای ایمنی و عملیات آسفالت اولیه و روکش و بهسازی آسفالت قدیمی ۶۲ روستا اقدام به افزایش ایمنی تردد در محورهای استان نموده است.

وی از جمله اقدامات مهم طرح نوروزی ۹۵ را استقرار ۱۴ ایستگاه امنیت و سلامت در محورهای شریانی و پرتردد استان دانست و گفت: در این ایستگاه‌ها با توزیع بسته‌های فرهنگی همراه با نقشه بین مسافرین و با برجسته نمودن نقاط پرتصادف با استفاده از پرچم‌های رنگی منقش به شعار" نوروزی شاد با سفری ایمن" به منظور اطلاع‌رسانی به مسافرین و رفع خستگی ناشی از رانندگی و با هدف کاهش تصادفات اقدام شد.

غلامی افزود: مطابق با برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی دوره طرح راهداری نوروزی سال ۹۵ راهداران در محورهای استان به وسیله ۴۰۰ خودروی راهداری به میزان ۷۲ هزار کیلومتر اقدام به گشت زنی نموده و بطور متوسط روزانه بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر از محورهای پرتردد استان بازدید بعمل آورده‌اند که ضمن بررسی وضعیت راه‌ها و رفع گلوگاه‌های ترافیکی مشکلات مشاهده شده در سامانه جامع مدیریت حوادث و موانع بررسی و رفع گردیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در پایان گفت: در این دوره تعداد ۵۵ هزار تماس مردمی با سامانه تلفن گویای ۱۴۱ برقرار و تلاش شد به منظور راهنمایی و ارائه اطلاعات بیشتر به مسافرین ارتباط مستقیم با کارشناسان مرکز مدیریت راه‌ها برقرار شود.

نظر شما