شناسهٔ خبر: 20553 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معیدفر در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

مدیریت ایمنی راه‌ها باید موضوع روز جامعه شود/ نزدیک شدن به استانداردهای جهانی با بهره‌مندی از ایده‌های صاحب‌نظران در همایش مدیریت ایمنی راه‌ها

سعید معیدفر مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مدیریت ایمنی راه‌ها باید موضوع روز جامعه شود، گفت: مجموعه ایده‌ها و اندیشه‌های شخصیت‌های صاحب‌نظر در همایش‌ مدیریت ایمنی می‌تواند ما را گام‌هایی جلوتر ببرد و مساله ایمنی را به یک مساله روز تبدیل کند.

سعید معیدفر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره اهمیت برگزاری همایش مدیریت ایمنی راه‌ها گفت: معتقدم باید عزم و اراده‌ای جدی در این زمینه شکل بگیرد چون آنچه مسلم است تا زمانی که عموم جامعه به مساله ایمنی توجه نکنند هر چه مسئولان اجرایی دست‌اندرکار برای کاهش سوانح رانندگی برنامه‌ریزی و اقدام کنند مشکل همچنان پابرجا می‌ماند.

وی افزود:‌ اقدامات و کارهایی که تا به امروز برای ارتقای ایمنی راه‌ها انجام ‌شده٬ عمدتا محدود به ارگان‌ها٬ دستگاه‌ها و نهادهای دست‌اندرکار بود و هر کدام برنامه‌های خود را برای ایجاد بستر‌های مناسب ایمنی راه‌ها به اجرا گذاشتند٬ همچنین آنها در قالب کمیسیون ایمنی راه‌ها با یکدیگر نشست‌هایی داشتند و بیشتر بر موضوع ایمنی راه٬ نظارت بر خودرو و استاندارد بودن آن تمرکز کردند اما امروز نکته مهم باید تغییر رفتار رانندگان٬ موتورسیکلت سواران و عابران باشد که تحقق این مساله مستلزم حساس شدن جامعه به موضوع ایمنی است.

مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مختلف برای ارتقا ایمنی راه‌ها را نتیجه‌بخش خواند و تأکید کرد: ما به هر حال در بحث  ایمنی راه‌ها امروز چند گام جلو هستیم اما در مرحله‌ای قرار داریم که نیاز است بحث مدیریت ایمنی موضوع روز جامعه شود.

وی ادامه داد: ابعاد اجتماعی عدم توجه به ایمنی راه‌ها همچون مشکلات دیگری مثل محیط زیست و کم آبی قطعا آسیب‌هایی را برای جامعه در پی دارد اما بهبود اوضاع زمانی اتفاق می‌افتد که این موضوع در یک پروسه اجتماعی به جریان بدل شود تا نیروهایی که برای حل این مشکل صرف می‌شود نتایج چندبرابری پیدا کند.

معیدفر یادآور شد: همایش مدیریت ایمنی راه‌ها در واقع یک نوع فراخوان برای جامعه٬ اندیشمندان٬ مدیران٬ متولیان و مردم است تا یک نوع تمرکز و توجه ویژه عمومی به مساله ایمنی ایجاد شود و در کنار آن عزمی جزم برای حل مشکل پدید آید که برای نیل به این مقصود عرضه ایده‌های متنوع در قالب همایش مدیریت ایمنی راه‌ها راهگشا است.

وی افزود: با فراخوانی که انجام شد مجموعه اندیشه‌های شخصیت‌های صاحب نظر در همایش‌ مدیریت ایمنی قاعدتا می‌تواند ما را گام‌هایی جلوتر ببرد و مساله ایمنی را به یک مساله روز بدل کند.

مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: امیدواریم تمام توان جامعه برای ارتقای ایمنی راه‌ها به کار گرفته شود تا ایران از این نظر به استانداردهای جهانی نزدیک‌تر شود./

نظر شما