شناسهٔ خبر: 20570 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی رفسنجان:

راه‌های روستایی رفسنجان ایمن سازی می‌شوند/ جمع آوری دامهای سنگین از حریم راه‌های رفسنجان

ایمن سازی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان رفسنجان گفت: با توجه به ترافیک بالای محورهای روستایی شهرستان ایمن سازی این محورها در سال جدید در دستور کار اداره راه و شهرسازی شهرستان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی استان کرمان"علی عباسی پور" با بیان این مطلب اظهار کرد: بنا به توصیه مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان مبنی بر برنامه ریزی به منظور نگهداری و ایمن سازی راههای روستایی و در راستای اهداف و سیاست های وزارت راه وشهرسازی در مورد راههای روستایی دیروز چهارشنبه ۱۸ فروردین در نشستی با حضور بخشدار مرکزی، فردوس، کشکوییه و نوق کلیه محورهای روستایی شهرستان مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد تیم ارزیابی متشکل از کارشناسان راهداری رفسنجان و کارشناسان فنی بخشداریها تا پایان فروردین ماه از کلیه محورهای روستایی بازدید و ضمن شناسایی نقاط پرتصادف علایم و تابلوها و دیگر تجهیزات ایمنی مورد نیاز را بررسی وجانمایی نمایند. همچنین مقررشد بخشداریها با نظارت این اداره نسبت به اصلاح و استانداردسازی و آشکارسازی کلیه سرعت کاههای محور «رفسنجان- نوق» اقدام نمایند.

عباسی پور طول راههای روستایی آسفالته رفسنجان را ۵۵۰ کیلومتر اعلام و تصریح کرد: عمده این راهها از ترافیک بالایی نسبت به دیگر نقاط استان برخوردارند و ارتقا ایمنی عبور و مرور این محورها از اولویت های ما در سال جاری می باشد.

جمع آوری دامهای سنگین از حریم راه‌های رفسنجان

رئیس اداره راه و شهرسازی رفسنجان در ادامه خبر داد: با توجه به اینکه بعضی از دامداران بدون احساس مسئولیت دامهای سنگین خود نظیر شتر را در طبیعت رها می کنند که این موضوع بارها باعث ایجاد سانحه رانندگی در محور نوق و جان باختن عده ای از شهروندان شده است، مقرر شد با هماهنگی مقامات قضایی نسبت به جمع آوری و توقیف دامهایی که در حریم راهها رها شده شده اند اقدام شود.

به گفته وی مطابق قانون چنانچه از ناحیه اینگونه دامها خسارتی به کسی وارد شود صاحب دام مسئول بوده و باید نسبت به جبران خسارت وارده برآید.

عباسی پور اضافه کرد: در این نشست همچنین مقرر شد بخشداریها با مشارکت اداره راه و شهرسازی و با استفاده از قیر رایانه ای نسبت به زیرسازی و آسفالت محورهای بین روستایی اقدام کنند.

نظر شما