شناسهٔ خبر: 20600 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در سلسله‌نشست‌های شرکت عمران و بهسازی بررسی می‌شود؛

«بازخوانی مفهوم بازآفرینی شهری» با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی

پوستر اولین نشست از دفتر هشتم سلسله نشست­‌های موضوعی شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران‌ ۳۰ فروردین با موضوع بازآفرینی شهری و با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی به عنوان دبیر علمی نشست برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اولین نشست از دفتر هشتم سلسله نشست­‌های موضوعی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران‌ با محور موضوعی بازآفرینی شهری و عنوان «بازخوانی مفهوم بازآفرینی شهری» روز دوشنبه مورخ ۳۰ فروردین‌ماه ۱۳۹۵ از ساعت ۱۴ با سخنرانی دکتر سید محسن حبیبی و سمانه خبیری برگزار می‌شود.

در این نشست سیدرضا هاشمی به عنوان عضو پنل و دکتر محمدسعید ایزدی به عنوان دبیر علمی نشست در محل سالن اجتماعات شرکت مادر حضور خواهند داشت.

گذار از مشارکت تشریفاتی به مشارکت واقعی مردم و بهره‌مندی از هم افزایی منابع و فرصت‌ها در راستای ثبات، توسعه و اعتلای کشور، اقدامی فراگیر بوده که نقش دولت در تحقق آن انکار پذیر است. لذا ضروری است دولت تدبیر و امید با نگاه عدالت خواهانه و حمایتگرانه خویش، در راستای تحقق عملی موضوع حقوق شهروندی، با نگاه ویژه به عرصه‌های هدف بهسازی‌، بازآفرینی پایدار شهری را به عنوان یکی از سیاست‌های دارای اولویت مورد تائید و رسیدگی قراردهد.

کم توجهی به سرنوشت بخش قابل توجهی از شهرنشینان کشورکه از مسکن نامناسب، کمبود خدمات و زیر ساخت‌های شهری و فقدان محیط اجتماعی سالم رنج می برند و با فقر نسبی و بیکاری گسترده مواجه هستند فاقد هرگونه توجیه منطقی است.

محدوده‌های وسیعی از شهرهای کشور با معضلات پیچیده‌ای بویژه فقرشهری، عدم ایمنی و بحران هویت رو به رو هستند. کم توجهی به سرنوشت بخش قابل توجهی از شهرنشینان کشورکه از مسکن نامناسب، کمبود خدمات و زیر ساخت‌های شهری و فقدان محیط اجتماعی سالم رنج می‌برند و با فقر نسبی و بیکاری گسترده مواجه هستند فاقد هرگونه توجیه منطقی است.

بیش از ۵۶ هزار هکتار محلات نابسامان میانی، ۲۱ هزار هکتار از عرصه‌های تاریخی مراکز شهرها و ۵۳ هزار هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی که رقمی بالغ بر سی درصد بافت‌های شهری موجود کشور را در بر می‌گیرند و جمعیتی بالغ بر ۱۷ میلیون نفر (حدود بیست درصد جمعیت شهری کشور) در آن ساکن هستند از این مسائل و مشکلات رنج می‌برند. دولت و شهرداری‌های کشور تاکنون تلاش‌های زیادی برای حل معضلات این مناطق برداشته‌اند ولی متاسفانه روند افت منزلت مکانی- اجتماعی این مناطق رو به افزایش بوده است.

شرکت عمران و بهسازی شهری ایران بالاتر از میدان ونک، خیابان خدامی، پلاک ۵۱ واقع شده است. /

نظر شما