شناسهٔ خبر: 2067 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش:

آموزش عمومی لازمه کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای است

مهرزاد حمیدی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش معتقد است که آموزش عمومی در کاهش میزان حوادث و تلفات جاده‌ای بسیار موثر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز دوشنبه ۱۹ آبان «زنگ ایمنی سفرها» با حضور دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، در دهه «ایمنی راه‌ها و مسئولیت‌های ما» و به مناسبت روز «دانش‌آموز و ایمنی سفر» در مدرسه شهید پندی نواخته شد.

در این مراسم داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، دکتر مهرزاد حمیدی، معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، مهندس اسفندیار چهاربند رئیس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، سعید معیدفر رئیس کارگروه اطلاع رسانی آموزش و فرهنگ ایمنی راه‌ها، سید حسین میر شفیع معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی و پروازی مقدم رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه ۶ حضور داشتند.

در ابتدای این برنامه سیدقاسم بی‌نیاز با بیان این‌که در سال گذشته﴿۱۳۹۲﴾ نزدیک به ۱۷ هزار نفر در جاده‌های کشور بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: بر اساس آمار حدود ۵۰ درصد از متوفیان حوادث جاده‌ای از جوانان کشور هستند و علاوه بر آن تعداد زیادی از جوانان نان‌آور در این حوادث مصدوم و معلول می‌شوند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی با ابراز تاسف از آمارهای ارائه شده در خصوص پیامدها و حوادث رانندگی جاده‌ها، ادامه داد: متاسفانه ایران جزو سه کشوری است که بیشترین رخداد در حوزه تصادف و حوادث جاده‌ای را دارد. در این میان بر اساس تحقیق و پژوهش‌های انجام شده، عامل انسانی به عنوان مهمترین دلیل بروز این اتفاق‌ها معرفی شده است. امروز «زنگ ایمنی سفرها» در مدرسه شهید پندی نواخته می‌شود تا تلنگری باشد برای آحاد جامعه و به ویژه دانش‌آموزان کشور، تا به ارتقای فرهنگ رانندگی در کشور کمک کنند.

در ادامه برنامه دکتر حمیدی با ابراز خیر مقدم به وزیر راه و شهرسازی، گفت: بحث امنیت جاده‌ها مسئله مهمی است، به این ترتیب آموزش آن در سراسر کشور می‌تواند در کاهش میزان تلفات جاده‌ای بسیار حائز اهمیت باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که همکاری میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش در حوزه آموزش عمومی می‌تواند کمک موثری در جهت رفع این مشکل باشد، ادامه داد: امیدوارم این جریان ملی برای بهبود وضعیت امنیت جاده‌ها و رفع مشکلی که در حوزه حوادث جاده‌ای به صورت فزاینده‌ای وجود دارد، موثر باشد./

نظر شما