شناسهٔ خبر: 20680 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

دیدار وزیر راه وشهرسازی ایران با وزیراقتصاد آلمان در برلین/ ملاقات با مدیران زیمنس، فولكس‌واگن و مقامات بانكی آلمان

عباس آخوندی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران از 'مذاكرات بسیار سازنده ' خود با زیگمار گابریل وزیر اقتصاد آلمان خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرناٰ، آخوندی روز سه شنبه پس از دیدار با گابریل در گفت و گو با نمایندگان رسانه های ایرانی در برلین، مذاكرات خود با وزیر اقتصاد آلمان را بسیار سازنده توصیف كرد.

وی گفت: بنا به دعوت وزیر اقتصاد آلمان كه در آخرین سفرش به ایران در نوزدهم ژوئیه ۲۰۱۵ انجام گرفت سرگرم دیدار از آلمان هستم.

وی افزود: در دیدار وزیر اقتصاد آلمان از ایران ما درباره طرح های گوناگونی كه آلمانی ها می توانند نقشی در آنها ایفا كنند ازجمله در زمینه حمل و نقل، خانه سازی ، سیستم راه آهن ، هوانوردی و همچنین جاده سازی گفت و گو كردیم.

آخوندی گفت: ما در برلین نیز به مذاكرات خود در مورد این طرح ها نظیر طرح های بسیار خوب و مهم خط آهن و توسعه بنادر ایران ادامه دادیم.

وزیر راه و شهرسازی كشورمان ابراز امیدواری كرد كه قرارداد برخی از این طرح ها هنگام دیدار گابریل وزیر اقتصاد آلمان از ایران كه قرار است در دوم ماه مه سال جاری میلادی انجام گیرد، نهایی شود.

آخوندی همچنین با مقامات ارشد شركت های آلمانی از جمله زیمنس، فولكس واگن و برخی مقامات بانكی آلمان ملاقات كرد.

وزیر راه و شهرسازی كشورمان قرار است lمروز (چهارشنبه) با الكساندر دوبرینت همتای آلمانی اش و پیتر رامسویر رئیس كمیته اقتصادی و انرژی مجلس دیدار كند.

نظر شما