شناسهٔ خبر: 20692 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

وزش باد شدید در خوزستان و ایلام/ آب‌گرفتگی معابر و سیلابی‌شدن مسیل‌ها/ مه‌گرفتگی وکاهش دید در جاده‌های‌کوهستانی

هوا شناسی - بارندگی کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش باران، رگبار، رعد و برق و وزش باد در اکثر مناطق کشور با شدت و ضعف از وزش باد شدید در خوزستان و ایلام خبر داد و مه‌گرفتگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی‌شدن مسیل‌ها و رودخانه را پیش‌بینی کرد.

امین‌حسین نقشینه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای آتی گفت: امروز صبح، شدت بارش‌ها در استان‌های کرمانشاه، لرستان و ایلام بود که انتظار داریم طی امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور به جز حاشیه جنوب‌شرق در سیستان و بلوچستان، رگبار و باران، وزش باد شدید، رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ داشته باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: روز جمعه، کلیه مناطق کشور از جمله سیستان و بلوچستان از این سامانه بارشی متاثر می‌شود و شنبه و یکشنبه نیز سامانه بارشی در نیمه‌شمالی کشور فعال می‌ماند.

این کارشناس ادامه داد: امروز برای استان‌های خوزستان و ایلام، وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. همچنین امروز شدت بارش‌ها را در استان‌های چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و سپس زنجان، همدان، مرکزی، قم، غرب اصفهان، مناطقی از فارس و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز که شامل استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان می‌شود، خواهد بود.

نقشینه گفت: فردا علاوه بر استان‌های نیمه‌غربی کشور، برای مناطقی از خراسان‌رضوی و کرمان، بارش‌ها شدت می‌گیرد. برای تهران نیز، امروز، آسمان ابری، همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود و فردا صبح مجددا بارش‌ها آغاز می شود و در شب شدت می‌گیرد. بیشینه دمای امروز پایتخت، ۱۸ درجه و فردا به ۲۰ درجه خواهد رسید و کمینه دمای صبح جمعه ۱۳ درجه پیش‌بینی شده است.

وی در پایان افزود: با توجه به بارش‌هایی که پیش‌بینی کردیم احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در استان‌هایی که عنوان شد وجود دارد. ضمنا تشکیل مه غلیظ در نواحی کوهستانی و گردنه‌های مرتفع در جاده‌‌های‌کوهستانی البرز و زاگرس پیش‌بینی می‌شود که موجب لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید خواهد شد. /

نظر شما