شناسهٔ خبر: 20699 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دیدار مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با فرماندار شهرستان‌های کردکوی و بندرگز

دیدار مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با فرماندار شهرستان‌های کردکوی و بندرگز دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم در دیدار با فرماندار شهرستان كردكوی گفت: در حال حاضر طرح جامع شهرستان كردكوی برای اصلاحات به كمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شده است.

به گفته وی، طرح‌های جامع بخشی از تاریخ شكل‌گیری ساختار یك شهر را شامل می‌شوند كه به دلیل راهبردهای ارائه شده در زمینه منطقه بندی كاربری اراضی، حمل و نقل و ترافیك و غیره می‌توان از آنها به عنوان سندی برای توسعه شهرها استفاده كرد.

مبارك قدم ادامه داد: در طرح جامع كردكوی، مقوله مهم عبور ترافیك برون شهری از طریق احداث كنار گذر شهری دیده شده كه پس از تصویب نهایی طرح، مطالعه و احداث این پروژه توسط سازمان‌های متولی به اجرا درخواهد آمد.

وی، احداث تقاطع یساقی در محور گرگان- كردكوی را یكی از پروژه‌های مهم راه و شهرسازی در این شهرستان بیان كرد و گفت: این پروژه هم اكنون برغم مشكلات اعتباری اداره كل در حال اجراست و در مرحله هماهنگی برای تملك اراضی با مالكین محلی و جابه جایی تاسیسات قرار دارد.

مبارك قدم، كمیته برنامه‌ریزی شهرستان را ظرفیت مهمی برای كمك به اجرای پروژه‌های عمرانی بیان كرد و گفت: با تعامل و همفكری و پیگیری و تخصیص اعتبارات از طریق این كمیته، می‌توان بسیاری از امور مطروحه در حوزه راه و شهرسازی را حل كرد.

فرماندار شهرستان كردكوی نیز در این دیدار از راه و شهرسازی بعنوان یكی از دستگاه‌های مهم اجرایی در تامین زیرساخت‌های ارتباطی بویژه توسعه راه‌ها بیان كرد و گفت: كردكوی از شهرهای محروم استان است كه نیاز به توسعه راه‌های خود و تخصیص اعتبارات ملی برای دستیابی به توسعه و توازن منطقه‌ای شهرستان دارد.

مجتبی جمالی با اشاره به قابلیت‌های گردشگری و تاریخی شهرستان كردكوی، افزود: با وجود این مزیت‌ها برخی از محورهای مواصلاتی روستایی و گردشگری كردكوی هنوز از راه مناسب و آسفالته بهره‌مند نیستند كه برای رونق گردشگری و درآمدزایی و ایجاد ارزش افزوده در شهرستان، این بخش‌ها به توجه ویژه نیاز دارد.

وی همچنین به پروژه‌های در دست اجرای اداره كل راه و شهرسازی در شهرستان كردكوی اشاره كرد و گفت: تداوم و تسریع در اجرای این پروژه‌ها از جمله كمربندی كردكوی و آسفالت و بهسازی راه‌های روستایی از جمله درازنو و تعریض و چهاربانده شدن محور كردكوی به بندرتركمن به توسعه شهر كمك شایان توجهی می‌كند.

در ادامه این نشست، آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی حوزه راه و شهرسازی در شهرستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بازدید از پروژه‌های مسكن مهر شهرستان و آسفالت قطعه اول محور درازنو نیز بخش پایانی این دیدار را تشكیل داد.

شهرستان كردكوی در ۳۰ كیلومتر غرب گرگان مركز استان گلستان واقع شده و حدود ۱۱۴ كیلومتر از راه‌های این استان را تحت پوشش دارد. 

همچنین ابراهیم مبارك قدم در دیدار با فرماندار شهرستان بندرگز افزود: اداره كل راه و شهرسازی برای بهسازی و اصلاح مسیرها و منظرآرایی حریم راه‌های سایر محورهای ارتباطی شهرستان نیز، اقدامات متعددی را طی سال‌های گذشته انجام داده است.

وی با بیان اینكه پروژه‌های دیگری نیز برای توسعه راه‌های شهرستان برنامه‌ریزی شده است، اظهار امیدواری كرد كه مدیریت و بخش‌های مختلف اجرایی شهرستان، این اداره كل را در راستای برنامه‌های توسعه شهرستانی یاری رسانند.

مبارك قدم، كمیته برنامه‌ریزی شهرستان را، ظرفیت خوبی برای تامین اعتبارات مورد نیاز در كنار بخش حمل و نقل دانست و گفت: این كمیته می‌تواند با تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های عمرانی و راهسازی، اداره كل راه و شهرسازی را در تسریع اجرای پروژه‌ها همراهی كند.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان اضافه كرد: تلاش برای تحویل به موقع پروژه‌های عمرانی در دست اجرا از جمله بیمارستان بندرگز و ساختمان اداره منابع طبیعی شهرستان و پروژه‌های راهسازی از قبیل پل روگذر لیوان شرقی از برنامه‌های مهم اداره كل در شهرستان بندرگز است.

مبارك قدم، پیشرفت فیزیكی پروژه پل روگذر لیوان شرقی را از تخصیص اعتبارات آن جلوتر دانست و گفت: اجرای طرح ویژه برای ورودی استان نیز از برنامه‌های دیگر اداره كل در حوزه شهرستان بندرگز خواهد بود.

زیرسازی و آسفالت راه دسترسی به بیمارستان بندرگز، روكش آسفالت، خط‌كشی، مرمت، بهسازی و تعریض پل‌ها در جاده قدیم كردكوی به بندرگز، بهسازی محور بندرگز- باغوكناره و راه روستایی قلقلی و ساماندهی وضعیت عرصه‌های ساحلی بندرگز از مهمترین درخواست‌های فرماندار بندرگز نیز، در این نشست بود.

این دیدار با تبادل نظر و همفكری پیرامون مسایل فراروی حوزه راه و شهرسازی در شهرستان به پایان رسید.

بازدید از پروژه پل روگذر لیوان شرقی، خط ساحلی بندرگز، اداره در حال ساخت منابع طبیعی و بیمارستان بندرگز از برنامه‌های دیگر این دیدار چند ساعته بود.

شهرستان بندرگز با دو شهر نوکنده و بندرگز در غرب استان گلستان واقع است و افزون بر ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اداره راه و شهرسازی كردكوی و بندرگز حدود ۱۱۴ كیلومتر از راه‌های استان گلستان را تحت پوشش استحفاظی دارد كه از پلیس راه نوكنده در ابتدای حوزه استحفاظی استان تا سه راهی یساقی كه ابتدای حوزه استحفاظی شهرستان گرگان را شامل می‌شود.

نظر شما