شناسهٔ خبر: 20724 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید هیات عمانی از بندر تجاری لنگه/ تلاش برای افزایش تجارت مواد معدنی

جلسه مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از آمادگی این بندر برای خدمات‌دهی مناسب و حمل و نقل کالاهای درخواستی بازرگانان عمانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "محمود صابری" در نشست مشترک با مدیر دفتر اقتصادی کنسولگری کشور عمان در هرمزگان، گفت: بندرلنگه از دیرباز با کشورهای حوزه خلیج فارس مراودات دریایی داشته و با توجه به نزدیکی به صنایع انرژی جنوب کشور، پتانسیل خوبی برای افزایش همکاری ها وجود دارد.

وی ضمن بیان این مطلب که در بخش های بنگاه‌های اقتصادی دو کشور مشترکات فراوانی دارند، ابراز امیدواری کرد تعاملات تجاری بین دو کشور در زمینه حمل و نقل دریایی افزایش یابد.

"عماد بن خمیس الشکیبی" مدیر دفتر اقتصادی کنسولگری کشور عمان در هرمزگان نیز در این نشست بیان کرد: پس از لغو تحریم‌ها فصل تازه‌ای از توسعه روابط ایران و عمان آغاز شده است.

وی توسعه مناسبات تجاری در تمام زمینه‌ها بویژه در بخش صادرات مواد معدنی از بندرلنگه به بنادر عمان را خواستار شد.

خمیس الشکیبی افزود: کشور چین با سرمایه‌گذاری در بخش دریایی اقدام به راه‌اندازی مسیر دریایی صنعتی از ایران کرده است و عمان نیز در این زمینه با ایران همکاری می‌کند.

در ادامه، مدیر دفتر اقتصادی کنسولگری کشور عمان در هرمزگان ضمن بازدید از تجیهزات بندری و اسکله‌های بندرلنگه با تجار این بندر به بحث و تبادل نظر پرداخت.

شایان ذکر است، همزمان با حضور نماینده دیپلماتیک کشور عمان در غرب هرمزگان، کشتی حامل نخستین محموله صادراتی سنگ گچ در بندر لنگه بارگیری و این بندر را به مقصد عمان ترک کرد. 

نظر شما