شناسهٔ خبر: 20728 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در دیدار پورسیدآقایی و رييس راه آهن ايتاليا مطرح شد؛

معرفی پروژه‌های ریلی ایران به رييس راه‌آهن ايتاليا/ اعلام آمادگی راه‌آهن ايتاليا برای همكاری با همتای ایرانی

محسن پورسیدآقایی رييس راه آهن ايتاليا در ديدار با مديرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران همكاری و مشاركت خود را با راه‌آهن ايران در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی و قطارهای سريع‌السير اعلام كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ايران؛ ماتزون چينی رييس راه‌آهن ايتاليا به همراه هياتی با مدير عامل شركت راه آهن كشورمان ديدار و گفتگو كرد.

طي اين ديدار پور سيد آقايی معاون وزير راه و شهرسازی و مدير عامل شركت راه آهن ضمن معرفی راه آهن و پروژه های ريلی، اهميت هر كدام از آنها را بازگو كرد.

در اين جلسه از پروژه‌های مهمی چون خطوط سريع السير محور قم – اراك و تهران – همدان ياد شد كه به عنوان پروژه‌هاي مهم در كشور می‌توانند استفاده از خطوط سريع السير را توسعه دهند.

مدير عامل شركت راه آهن با بيان اينكه ترانزيت و توسعه آن در كشور از جايگاه و اهميت خاصي برخوردار است، همكاري خود را با راه آهن ايتاليا در همه بخش های ريلی اعلام كرد و در مقابل، هيات راه آهن ايتاليا اعلام آمادگی كردند كه در همه زمينه ها به خصوص برگزاری دوره های آموزشی فنی با راه آهن ايران همكاری می‌كنند.

همچنين رئيس راه آهن ايتاليا اعلام داشت كه در زمينه پرداخت وام هاي آسان با بهره پايين و همچنين قطارهاي سريع السير با ايران همكاري خواهد كرد.

قبل از اين ديدار نخست وزير ايتاليا و رييس جمهور ايران در كاخ رياست جمهوري تفاهماتي را در بخش هاي مختلف به خصوص ريلي به امضا رسانده بودند.

نظر شما