شناسهٔ خبر: 20746 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طغیان دز/ پل شناور دزفول را سیلاب برد/ آماده باش ستادهای مدیریت بحران در شهرهای خوزستان

دز افزایش دبی رودخانه دز ناشی از سرریز سد دز موجب طغیان این رودخانه در شهر دزفول شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، سر ریز شدن سد دز در شمال خوزستان در نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه موجب طغیان رودخانه دز شده است. افزایش دبی رودخانه دز همچنین موجب قطع پل شناور این شهر شد.

سیلاب همچنین پل شناور دزفول را حوالی ساعت ۷ بامداد صبح پنجشنبه برد. بخشی از جاده ساحلی دزفول نیز به زیر آب رفته و امكان تردد در این مسیر وجود ندارد.

مدیركل مدیریت بحران استانداری خوزستان امروز پنجشنبه به ایرنا گفت: میزان ورودی آب به دریاچه سد دز در ساعاتی پیش تا هشت هزار متر مكعب بر ثانیه رسیده كه بی‌سابقه است.

هاشم بالدی افزود: در پی سرریزشدن سد دز هم اكنون تا پنج هزار متر مكعب آب از این سد رهاسازی می‌شود و احتمال آبگرفتگی روستاهای پایین دست سد دز وجود دارد.

وی اظهار كرد: تمام ستادهای مدیریت بحران در شهرهای استان خوزستان به حال آماده باش در آمده و اطلاع رسانی لازم برای فاصله گرفتن از حریم رودخانه های كارون ، كرخه و دز صورت گرفته است.

معاون عمرانی فرمانداری دزفول نیز گفت: هشدار لازم به ساكنان حاشیه رودخانه دز داده شده اما خطر همچنان مناطق پایین دست را تهدید می‌كند.

عبدالحسین پورركنی افزود: احتمال وارد شدن خسارت به تاسیسات شهری و مزارع كشاورزی شهرستان دزفول ناشی از طغیان رودخانه دز وجود دارد.

بارندگی شدید در استان لرستان در بالادست سدهای دز و كرخه حجم مخازن این دو سد بزرگ را پر از آب كرده است.

نظر شما