شناسهٔ خبر: 20768 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل هوایی در هفته گذشته؛

سفر نمایندگان بوئینگ به ایران و وعده پشیتبانی از هواپیماهای فعال بوئینگ در ایران/ مذاکره ۷ ایرلاین ایرانی با بوئینگ/ ورود تعدادی از هواپیماهای ایرباس تا پایان ۲۰۱۶/ آغاز پروازهای ایرفرانس در مسیر پاریس – تهران از یکشنبه

هواپیما سفر نمایندگان شرکت هواپیماسازی و آمریکایی بوئینگ به ایران و مذاکره با ۷ شرکت هواپیمایی ایرانی، ورود ۸ یا ۹ فروند از هواپیماهای ایرباس در سال جاری میلادی و آغاز پروازهای شرکت هواپیمایی ایرفرانس فرانسه از یکشنبه هفته آینده و آغاز پروازهای شرکت هواپیمایی کی.ال.ام. هلند از ۱۲ اردیبهشت اهم اخبار حوزه هوایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه صنعت هوانوردی در هفته گذشته به شرح زیر است:

 

 

 

عباس آخوندی در سفر به آلمان:

 

 

 

آخوندی در دیدار با وزیر اقتصاد آلمان: در دیدار وزیر اقتصاد آلمان از ایران ما درباره طرح های گوناگونی كه آلمانی ها می توانند نقشی در آنها ایفا كنند ازجمله در زمینه حمل و نقل، خانه سازی ، سیستم راه آهن ، هوانوردی و همچنین جاده سازی گفت و گو كردیم.

آخوندی با رد اخبار منتشر شده مبنی بر تعویق در نهایی شدن قرارداد خرید ۱۱۸ فروند ایرباس، تاكید كرد كه این قرارداد در آینده نزدیك نهایی خواهد شد.

بره‌گیه رئیس شرکت ایرباس در جمع خبرنگاران ایرانی در آلمان:

با تحویل اولین فروند از هواپیماهای سفارشی ایران به زودی شاهد پرواز این هواپیماها با آرم ایران‌ایر بر فراز آسمان‌ها خواهیم بود.

با حضور رئیس جمهور ایران و سفر نخست وزیر ایتالیا به تهران:

۳ یادداشت تفاهم با ایتالیایی‌ها برای سرمایه گذاری در فرودگاه مهرآباد، فرودگاه بین المللی تبریز و انتقال تکنولوژی بهسازی و نوسازی سطوح پروازی به ایران امضا شد.

علی عابدزاده - رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

در طول چندماه اخیر و تغییر سیاست‌های دولت ایران توافقاتی در حوزه حمل ونقل هوایی صورت گرفت که طبق توافق انجام شده قرار است حدود ۸ فروند از هواپیماهای خریداری شده از ایرباس در سال جاری میلادی به ناوگان هوایی ایران تحویل داده شود.

تقریبا تمامی سازندگان هواپیما در دنیا از جمله برزیل، کانادا و ژاپن آماده همکاری با ایران هستند؛ حتی ژاپنی‌ها که هنوز هواپیمایی تولیدی ۱۰۰ نفر این کشور عملیاتی نشده است نیز به شرکت‌های ایرانی پیشنهادات خود را ارائه دادند.

در حوزه توسعه و آموزش نیروهای انسانی در حوزه صنعت هوانوردی، سازمان هواپیمایی کشوری برنامه ریزی دارد. در بخش خلبان نیز شاهد بیکاری تعدادی از خلبانان جوان در کشور هستیم که شرکت‌های هواپیمایی را باید برای جذب این خلبانان تشویق کنیم تا به عنوان خلبان اول فعالیت کنند؛ هر چند مجوز پرواز به عنوان خلبان اول یک فرآیند زمان بر است اما شرکت‌ها باید در این زمینه نسبت به جذب این خلبانان اقدام کنند.

محمود نویدی- عضو هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره):

اداره ثبت شرکت‌ها در شهر فرودگاهی مستقر است اما به دلیل تکمیل زیرساخت‌های سخت افزاری هنوز شرکتی را ثبت نکردیم که امیدواریم از اوایل اردیبهشت ثبت شرکت‌های متقاضی داخلی و خارجی در منطقه آزاد آغاز شود.

استقبال برای سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) بسیار زیاد است و برخی شرکت‌های اروپایی از کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه نیز اعلام آمادگی کردند.

مقصود اسعدی سامانی- دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی:

طی دو روز مذاکرات فشرده شرکت‌های هواپیمایی با بوئینگ، نمایندگان این شرکت این اطمینان را به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی دادند که با انعقاد قرارداد با ایرلاین‌های ایرانی برای موارد گفته شده پشتیبانی لازم را انجام دهند.

شرکت بوئینگ سری‌های جدید هواپیماهای ۷۳۷، ۷۸۷ و  ۷۷۷ را برای فروش به ایران پیشنهاد داد.

مديران ۷ شرکت‌ هواپیمایی ایرانی كه در ناوگان خود از هواپيماي بوئينگ استفاده مي‌كنند پیشنهادات بوئینگ برای فروش محصولات خود به ایران را بررسی و متناسب با منافع شرکت‌ خود و مصالح ملی تصمیم‌گیری خواهند کرد.

چگونگی پشیبانی از هواپیماهای موجود بوئینگ در ایران توسط این شرکت و اجرای تعهدات آنها ارتباط مستقیم با خرید هواپیما از بوئینگ به ایران خواهد داشت و قطعا" شرکتهای هواپیمائی ایرانی با بررسی شرایط و نحوه رفتار بوئینگ بعد از لغو تحریم‌ها و نیاز کشور به ناوگان جدید تصمیم لازم را خواهند گرفت.

طی مذاکرات انجام شده، شرکت بوئینگ در این زمینه نیز پیشنهاداتی در حوزه تامین فایناس از منابع خارجی را ارائه داده است که توسط شرکتهای هواپیمائی ایرانی بررسی و متناسب با منافع و مصالح اقتصادی شرکت‌ها تصمیم لازم گرفته می‌شود.

جان درن، سخنگوی بوئینگ:

بوئینگ درباره توانمندی‌های هواپیماهای مسافربری تجاری خود و خدمات پس از فروش با ایرلاین‌های ایرانی‌ای که از نظر دولت آمریکا مجاز هستند، گفت و گو کرده است.

این نشست‌ها ما را قادر ساخت تا درک بهتری از وضعیت فعلی ناوگان هوایی آنها، ساختار مسیرهای هوایی آنها و طرح های آنها برای فعالیت های آینده پیدا کنیم.

بوئینگ برای انعقاد قرارداد فروش هواپیما با ایران همچنان به جلب موافقت دولت آمریکا نیاز دارد.

حمیدرضا سیدی -  عضو هیأت مدیره و معاون فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره):

پروازهای شرکت ایرفرانس از روز یکشنبه هفته آینده ۲۹ فروردین در مسیر پاریس- تهران آغاز خواهد شد.

طبق برنامه زمان‌بندی اعلام شده پروازهای این شرکت هواپیمایی در روزهای یکشنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه ساعت ۲۰:۲۰ وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) می‌شود و صبح روز بعد ساعت ۹:۱۵ تهران را به مقصد پاریس ترک می‌کند.

پروازهای شرکت هواپیمایی کی.ال.ام. هلند از روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت به مقصد آمستردام آغاز خواهد شد.

پروازهای این شرکت هواپیمایی ساعت ۱ بامداد روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه وارد تهران (فرودگاه بین‌المللی امام) می‌شود و ساعت ۱۵ نیز این فرودگاه را به مقصد آمستردام ترک می‌کند.

نظر شما