شناسهٔ خبر: 20779 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی استان کردستان اعلام کرد:

هشدار درباره ادامه بارش ها در کردستان/ آب گرفتگی شدید معابر سنندج/ احتمال کاهش دما

بارندگی موج جدید بارش که همزمان با دیگر نقاط کشور از اواسط هفته وارد کردستان شده است، همچنان طی امروز و فردا در این استان باعث بروز بارش های مناسب باران خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از مهر، از چهار روز گذشته بارش متناوب و مستمر باران در بیشتر نقاط استان کردستان ادامه دارد و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان نیز نشان می دهد که این موج بارشی طی امروز و فردا صبح باز هم آسمان استان را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

بارش ها طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در استان کردستان به ویژه در مناطق جنوبی آن از جمله شهرستان های سنندج و کامیاران به اوج خود رسید و شدت بارش در سنندج به حدی بود که پنج شنبه شب آب گرفتگی معابر را به دنبال داشت.

مدیر کل هواشناسی استان کردستان با اشاره به وضعیت جوی استان در حال حاضر، بیان کرد: بر اساس بررسی آخرین تصاویر دریافتی آسمان استان کردستان از بعد از ظهر پنج‌شنبه تا امروز جمعه تحت تاثیر امواج ناپایدار قرار گرفته است.

محمد طالب حیدری افزود: امواج بارشی طی امروز جمعه همچنان آسمان استان کردستان را تحت تاثیر خود قرار داده و پیش بینی می شود که ما شاهد بارش های رگباری در استان باشیم که به دلیل شرایط موجود احتمال آب گرفتگی معابر و وقوع سیل نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که سهم مناطق جنوبی استان کردستان از جمله شهرستان کامیاران و منطقه اورامان در شهرستان سروآباد از بارش های روز جمعه بیش از سایر نقاط استان کردستان باشد.

مدیر کل هواشناسی استان کردستان عنوان کرد: از غروب روز جمعه تا صبح روز دوشنبه نیز هوای استان تا حدودی پایدار می شود ولی به دلیل عبور یک موج ضعیف احتمال وقوع بارش های پراکنده طی این سه روز در استان نیز وجود دارد.

وی به شرایط و وضعیت دمای هوای استان کردستان اشاره کرد و افزود: پیش بینی می شود که طی چند روز آینده دمای استان در شب و اول صبح ها با کاهش محسوسی مواجه شود و به همین دلیل لازم است که مردم آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.

در حالی که مدیر کل هواشناسی استان کردستان در خصوص ادامه بارش ها در بخشی از این استان طی امروز و فردا هشدار می دهد که پنج شنبه شب بارش باران باعث آب گرفتگی در شهر سنندج و ایجاد ترافیک سنگین در اکثر معابر این شهر شد.

شدت بارش پنج شنبه شب برای دقایقی به حدی بود که آب در تمامی معابر این شهر جمع شد و نه تنها مردم پیاده، بلکه وسائل نقلیه نیز با مشکلاتی مواجه شدند و بعد از گذشت یکی دو ساعت شرایط به وضعیت بهتری رسید.

همچنین در شهرستان کامیاران نیز خبر می‌رسد چندین اکیپ شهرداری و سازمان آتش نشانی در حال آماده باش برای خدمت رسانی به مردم در زمان بارش باران و احتمال آب گرفتگی معابر هستند.

به دلیل مشکلات متعدد مهندسی و همچنین ضعف در اجرای طرح های حوزه عمران شهری با بارش کمترین باران در اکثر شهرهای استان کردستان آب گرفتگی معابر به وجود می آید و به همین دلیل همواره در زمان بارش ها مردم در این استان با مشکلاتی مواجه می شوند.

همچنین گزارش مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان نشان می دهد که هم اکنون و علیرغم بارش باران تردد در تمامی مسیرهای اصلی و فرعی این استان جریان دارد.

نظر شما