شناسهٔ خبر: 20782 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

آخرین جزئیات معرفی و تقدیر از لوگوی برتر مشهد ۲۰۱۷ تشریح شد؛

معرفی و تقدیر از لوگوی برتر مشهد ۲۰۱۷ در اردیبهشت‌ماه/ برگزاری نمایشگاه آثار برتر در تهران و مشهد با حضور وزرای فرهنگ و ارشاداسلامی و راه و شهرسازی

نشست مدیرکل دفتر معماری، طراحی‌شهری و بافت‌های واجد ارزش وزارت راه و شهرسازی با اعلام معرفی و تقدیر از لوگوی برتر مشهد ۲۰۱۷ در ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری و همزمان با اختتامیه نمایشگاه تهران و مشهد گفت: با توجه به تصمیم شورایعالی سیاست‌گذاری مشهد ۲۰۱۷ مقرر شد موضوع مشهد و انتخاب این شهر به‌عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال ۲۰۱۷ توسط آیسسکو به‌عنوان رویدادی فرهنگی _مذهبی آگاهی‌بخشی عمومی شود تا این مهم در کل کشور توجه همگان را به خود جلب کند.

فرزانه صادق مالواجرد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح آخرین وضعیت انتخاب لوگوهای برتر و معرفی آنها و همچنین برگزاری نمایشگاه آثار برتر برای انتخاب مشهد ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی گفت: برای انتخاب لوگوی برتر سال گذشته همزمان با برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فراخوانی داده شد که ۷۹۰ هنرمند در آن مشارکت کردند و ۱۷۶۷ اثر به دبیرخانه ارسال شد.

مدیرکل دفتر معماری، طراحی شهری و بافت‌های واجد ارزش درباره دلایل برگزاری مسابقه برای انتخاب لوگوی مشهد ۲۰۱۷ و ندادن سفارش به بزرگان این رشته هنری گفت: درست است که سفارش طراحی لوگو به هنرمندان برجسته و سرشناس نتایجی به مراتب متفاوت داشت و در بازه زمانی کوتاه‌تری نیز به نتیجه می‌رسید، اما شورای عالی سیاست‌گذاری مشهد 2017 به ریاست وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف آگاهی‌بخشی عمومی این رویداد مهم و درگیر کردن عموم هنرمندان و علاقه‌مندان سراسر کشور تصمیم به برگزاری مسابقه با فراخوان سراسری گرفت که خوشبختانه با استقبال خوبی هم از سوی جامعه هنرمندان روبرو شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۶۷ اثر به دبیرخانه برگزاری مسابقه انتخاب لوگوهای برتر مشهد ۲۰۱۷ رسید، افزود: داوری در چندین مرحله و توسط داورانی همچون آیدین آغداشلو، قباد شیوا، ابراهیم حقیقی، صداقت جباری و اصغر کفشچیان مقدم انجام گرفت و در نهایت بیش از ۷۰ اثر به عنوان آثار واجد ارزش شناسایی شد. همچنین از بین این ۷۰ اثر نیز ۸ اثر به عنوان آثار برتر به مرحله بعدی راه یافت و در پایان نیز اثری به عنوان اثر نمونه و برتر انتخاب شد که قرار است در اختتامیه نمایشگاهی که به صورت همرمان در تهران و مشهد برگزار می‌شود معرفی شده و مورد تقدیر قرار گیرد.

صادق مالواجرد تاکید کرد: با توجه به تصمیم شورای‌عالی سیاست‌گذاری مشهد ۲۰۱۷ مقرر شد موضوع مشهد ۲۰۱۷ و انتخاب این شهر به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال ۲۰۱۷ توسط آیسسکو به عنوان رویدادی فرهنگی _مذهبی آگاهی بخشی عمومی شده و این مهم در کل کشور توجه همگان را به خود جلب کند.

مدیرکل دفتر معماری، طراحی شهری و بافت‌های واجد ارزش درباره جزئیات نمایشگاه لوگوی مشهد ۲۰۱۷ در تهران و مشهد گفت: نمایشگاه مشترکی به صورت همرمان در تهران و مشهد و در تاریخ ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت ماه تدارک دیده شده است که تمامی ۷۰ اثر برتر در آن به نمایش درخواهند آمد. همچنین پیرو نشستی که به منظور برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه بین دفتر معماری، طراحی شهری و بافت‌های واجد ارزش به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی و مجتبی آقایی به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد مقرر شد تا نمایشگاه همزمانی در تاریخ ذکر شده (۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه) در تهران و مشهد برگزار شود.

این مدیرکل افزود: رونمایی از لوگوی برتر و معرفی برگزیدگان و رونمایی از کتاب آثار نیز در روز اختتامیه و با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی صورت خواهد گرفت.

مجتبی آقایی دبیر اجرایی و هنری مسابقه طراحی نشانه (لوگو( نیز دراین باره به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: کتاب لوگوی مشهد ۲۰۱۷ تقریبا آماده است و منتظر یادداشت‌هایی از مسئولان ارشد هستیم تا آن را کامل و روز اختتامیه رونمایی کنیم.

گفتنی است برای برگزاری مسابقه لوگوی مشهد ۲۰۱۷، سایت تخصصی اطلاع‌رسانی و تعامل با رسانه‌ها و هنرمندان به نشانی jvhonar.ir راه‌اندازی شد که ۱۷۶۷ اثر از ۷۹۰ هنرمند به دبیرخانه مسابقه تا تاریخ ۹۴.۱۲.۴ ارسال شد و از بین آثار رسیده، ۷۶ اثر برگزیده جهت چاپ در کتاب لوگوی مشهد ۲۰۱۷ در مرحله اول داور تعیین شد. همچنین انتخاب آثار و داوری نهایی در جلسه روز شنبه ۲۲ اسفند سال ۱۳۹۴ در دفتر معاونت معماری و شهرسازی با حضور مسئولان ستاد دبیرخانه مشهد ۲۰۱۷ و داوران این مسابقه متشکل از آیدین آغداشلو، قباد شیوا، ابراهیم حقیقی، صداقت جباری و اصغر کفشچیان مقدم صورت گرفت. /

نظر شما