شناسهٔ خبر: 20786 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ایجاد ۱۸ کیلومتر سیل بند در شهرستان کارون/ ۴ روستا در خطرند

سیل کرمانشاه فرماندار شهرستان کارون گفت: در پی بارندگی‌ها و پیش‌بینی طغیان رودخانه کارون، شهرستان کارون در حال آماده‌باش است و محل‌هایی برای اسکان اضطراری مردم در صورت نیاز در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایسنا غلام علیدادی با اشاره به تشکیل ستاد بحران در شهرستان کارون، اظهار کرد: ۱۵ نقطه این شهرستان مورد تهدید سیل قرار دارند.

وی افزود: جغرافیای مسیر رودخانه کارون در شهرستان کارون به شکل مارپیچ است و این خمیدگی مسیر رودخانه، می‌تواند یک تهدید باشد.

علیدادی ادامه داد: روستاهای همجوار رودخانه از جمله جنگیه، ابودبس، کوت سیدصالح و موران در این قوس‌ها قرار گرفته‌اند. مناطق در معرض خطر سیل شناسایی شده و در محل‌هایی که لازم بوده سیل بند ایجاد شده است. هم‌چنین در محل‌هایی که نیاز به ترمیم سیل بندها بود، این کار انجام شده است.

فرماندار شهرستان کارون با اشاره به برقراری هماهنگی و همکاری در خصوص مقابله با سیلاب در این شهرستان، تصریح کرد: تاکنون ۱۸ کیلومتر سیل بند توسط شهرداری، دهیاران و اداره راه در شهرستان کارون ایجاد شده است تا از نفوذ سیل به منازل جلوگیری شود.

علیدادی گفت: ستاد بحران شهرستان کارون از آمادگی کامل جهت امدادرسانی به موقع و اسکان اضطراری مردم برخوردار است و در صورت نیاز وارد عمل خواهد شد.

وی افزود: شهر شیرین‌شهر جهت اسکان اضطراری اهالی روستاها، در نظر گرفته شده و ۴۰۰ واحد مسکونی در این شهر برای اسکان آماده شده است.

فرماندار کارون ادامه داد: در شهر نیز جمعیت هلال احمر وسایل امدادی از قبیل چادر و پتو فراهم کرده و در صورت نیاز از محل مصلای شهر جهت اسکان شهروندان استفاده خواهد شد.

وی با بیان این که شهرستان کارون در آماده باش است، عنوان کرد: تاکنون هیچ روستایی از شهرستان کارون تخلیه نشده است، ولی اگر احساس خطر شود، این کار انجام خواهد شد. روستاهای مورد تهدید از جمله جنگیه، کوت سید صالح و موران، برای تخلیه آمادگی دارند./

نظر شما