شناسهٔ خبر: 20811 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر املاك و حقوقی اداره كل راه و شهرسازی ایرانشهر خبر داد:

آزادسازی ۳ هكتار از تصرفات غیرمجاز در شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان

عبدالباسط بلوچی حدود ۳ هكتار از تصرفات غیرمجاز توسط سودجویان در شهرهای جنوب استان سیستان و بلوچستان قلع و قمع و آزادسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی ایرانشهر، مدیر املاك و حقوقی اداره كل راه و شهرسازی ایرانشهر گفت: با هماهنگی مقامات قضایی و همکاری ضابطین دادگستری (پرسنل نیروی انتظامی) بیش از ۳۰ مورد تصرفات غیرمجاز اراضی دولتی به مساحت تقریبی ۳ هكتار منجر به قلع و قمع اعیانات غیرمجاز احداث شده در این نقاط گردید كه در نتیجه این اقدام اراضی دولتی به ارزش تقریبی بیش از ۳۰ میلیارد ریال رفع تصرف و به مالكیت دولت جمهوری اسلامی بازگردانیده شد.  

عبدالباسط بلوچی گفت: با توجه به اهمیت حفظ و حراست از اراضی عمومی با تمهیدات اندیشیده شده در طول ایام تعطیلات نوروز ۹۵ در شهرهای حوزه استحفاظی اداره كل جمعا ۴۵ نفر پرسنل تحت عنوان گشت حفاظت و حراست از اراضی بوسیله ۱۰ دستگاه خودرو بصورت شبانه‌روزی مشغول گشت‌زنی و بازدید مداوم از اراضی عمومی محدوده شهرهای جنوب استان بوده‌اند.

وی حفظ و حراست از اراضی دولتی و عمومی را جزو وظایف ذاتی و سازمانی ادارات كل راه و شهرسازی عنوان كرد و افزود: تاكید بر تامین مسكن مناسب و ساماندهی افراد واجد شرایط فاقد مسكن از برنامه‌های این اداره كل در حوزه مسكن و شهرسازی است.

مدیر املاك و حقوقی اداره كل راه و شهرسازی ایرانشهر ضمن هشدار به متصرفان غیرمجار و سودجویان گفت: كه هیچ تخلفی در زمینه تعدی به اراضی دولتی و ملی متعلق به عموم، از چشم مراجع قضایی و دستگاه‌های متولی اراضی دور نخواهد ماند و بفوریت با سودجویان و متصرفان غیرقانونی برخورد خواهد شد.

نظر شما