شناسهٔ خبر: 20825 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رضوانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد:

برقراری رسمی خط مسافری دریایی عمان-ایران تا مهر ۹۵/ اعلام آمادگی پاکستان برای راه‌اندازی خط مسافری دریایی با چابهار/ ممکن شدن سفر دریایی با کشتی‌های مدرن با توان حمل بار

سیاوش رضوانی مدیرکل بنادر استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فعالیت آزمایشی و غیررسمی خط مسافری دریایی عمان-چابهار ایران تا دو ماه آینده آغاز می‌شود گفت: امیدواریم این خط مسافری تا مهرماه امسال به صورت رسمی برقرار شود.

سیاوش رضوانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت پروژه خطوط مسافربری بین ایران و عمان گفت: درسال گذشته ما با عمانی‌ها مذاکراتی داشتیم و طبق این مذاکرات دو مرتبه کشتی‌های مسافری عمان به صورت آزمایشی در چابهار پهلو گرفتند.

وی افزود: در حال حاضر برقراری این خط مسافری نیازمند امکانات و تجهیزاتی است و نامه‌ای هم برای فراهم کردن این تجهیزات به سازمان بنادر و دریانوردی ارسال شد. فعالیت آزمایشی و غیررسمی خط مسافری عمان-چابهار ایران تا دو ماه آینده آغاز می‌شود و امیدواریم تا مهرماه امسال به صورت رسمی برقرار شود.

مدیرکل بنادر استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یکی از بهترین اقدامات در بندر چابهار برقراری خطوط کشتیرانی بین ایران و عمان است گفت: رونق کسب کار، بالا بردن سطع اعتبار بندر چابهار و ایجاد ارتباط با کشورهای حاشیه دریای عمان و همچنین رونق گردشگری از نتایج مثبت این اقدام است.

وی یا بیان اینکه سفر از طریق کشتی به عمان به صرفه‌تر است افزود: در طول هفته فقط یک پرواز برای مقصد عمان وجود دارد در حالی مردم می‌توانند هر روز از طریق کشتی به عمان سفر کنند. همچنین آن دو کشتی‌ای که به صورت آزمایشی وارد بندر چابهار شدند بسیار مدرن و پیشرفته هستند و مردم می‌توانند سفری راحت داشته باشند ضمن آنکه این کشتی‌ها توانایی حمل کردن بار را نیز دارند.

رضوانی با اشاره بر اینکه با دیگر کشورهای حاشیه دریای عمان برای ایجاد خطوط مسافری صحبت شده است، ادامه داد: کشور پاکستان برای ایجاد خطوط مسافری به ما مراجعه کرد و آنها منتظر این هستند که امکانات لازم برای ایجاد خطوط مسافری در بندر چابهار به وجود آید.

وی با بیان اینکه می‌توان خطوط مسافری را در بنادر شمالی کشور هم برقرار کرد افزود: بنادر شمالی به علت طبیعت اقلیمی خود پتانسیل زیادی برای جذب گردشگر و رونق گردشگری دارند و می‌توان خطوط مسافری را بین بنادر داخلی ایجاد کرد./

نظر شما