شناسهٔ خبر: 20835 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

بازدید معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن از پروژه انتقال خط آهن تهران- تبریز به زیر زمین

سعید محمدزاده معاون فنی و زیربنایی راه آهن از پروژه انتقال خط آهن تهران- تبریز به زیر زمین در منطقه ۱۷ و ۱۸ بازدید كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمدزاده معاون فنی و زیربنایی راه آهن با حضور در محل اجرای پروژه در جریان آخرین فعالیتها و اقدامات این پروژه قرار گرفت.

در قسمتی از این پروژه برای اولین بار به صورت آزمایشی، ۱۰۰ متر با روش اسلب اراك درجا (پیش ساخته) اجرا شده است.
سامانه های خط بدون بالاست(اسلب تراك) بر خلاف سامانه بالاستی انواع بسیار متعددی دارد و شركت تدبیر عمران جم اقدام به طراحی و ساخت سامانه اسلب تراك پیش ساخته كرده است.

 در این روش، اسلب تراك ها در محل پروژه و كارگاه، تولید و نصب می‌شود. این کار موجب كاهش هزینه حمل و زمان بازسازی و احداث خط می‌شود.

افزایش سرعت سیر و بار محوری، صرفه‌جویی ارزی با بومی‌سازی این روش و استفاده از توان متخصصان داخلی، امكان بازسازی و روسازی خطوط موجود راه‌آهن و حذف كامل لایه بالاست زیر ترافیك عبوری، كاهش هزینه نگهداری خطوط و كاهش هزینه اجرای خطوط از جمله مزیت های استفاده از این روش است.

استفاده از روش اسلب تراك درجا یا پیش ساخته، در خطوط جدیدالاحداث تا ۳۰۰ متر در روز در هر شیفت كاری قابل اجرا است در مقایسه با روش سنتی كه ۱۲۰ متر در روز است.

اجرای بخشی از اسلب تراك تهران- كرج به صورت آزمایشی، به عنوان شیوه ای نوین برای احداث و باسازی خطوط ریلی كشور است كه در صورت موافقت مدیران ارشد راه آهن، ادامه مسیر به این شیوه اجرا خواهد شد./

برچسب‌ها:

نظر شما