شناسهٔ خبر: 20839 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مرتضوی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

خطوط ریلی ناحیه لرستان از سیل و ریزش سنگ آسیب ندید/ عمده خسارت‌ها مربوط به خطوط ناحیه زاگرس بود

خطوط ریلی اندیمشک مدیرکل ناحیه راه‌آهن لرستان با بیان اینکه خطوط ریلی این ناحیه از سیل و ریزش سنگ آسیب ندید گفت: بیشتر خسارات بر اثر آب بردگی و سیل به خطوط ریلی ناحیه زاگرس وارد شد.

سید حسین مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بارش شدید باران در روزهای گذشته که موجب لغو حركت قطارهای محلی و سراسری شد گفت: محدوده ناحیه راه‌آهن لرستان به طول ۱۵۵ كیلومتر از ایستگاه مومن‌آباد تا ایستگاه تنگ هفت است که در دو نطقه به علت سیل‌بردگی و ریزش سنگ مسیر ریلی مسدود شد ولی خسارتی به خط وارد نشد.

وی با اشاره به بازسازی خطوط ناحیه لرستان در سال ۹۴ افزود:‌ شدت بارندگی مصالح سنگی را از بالای کوه به روی خط آورد و داخل خط را پر کرد به همین علت قطار محلی دورود- اندیمشک بر اثر این ریزش‌ها متوقف شد سریعا دو واگن‌ گیر کرده را جدا کردیم و بقیه واگن‌ها را به دورود انتقال دادیم. ظرف ۴ ساعت ارتفاع ریزش سنگ‌دانه‌ها تا ارتفاع نیمی از پنجره دو واگن‌ باقی‌مانده در منطقه یعنی حدود ۱۸۰ سانتی‌متر رسید.

مدیرکل ناحیه راه‌آهن لرستان با بیان اینکه در منطقه‌ای که ریزش سنگ رخ داد سابقه سیل بردگی نداشتیم اما با این وجود خطوط در ناحیه لرستان هیچ آسیبی ندیدند افزود: هم اکنون در حال تخلیه دو طرف خط هستیم به عبارت دیگر مناطق بالادست خط و روی دامنه کوه سنگ‌های بزرگ وجود دارد که مشغول جمع‌آوری آنها هستیم. البته الان حرکت قطارها در استان برقرار است.

مرتضوی تأکید کرد: عمده خرابی‌هایی که موجب انسداد درازمدت مسیر ریلی جنوب شد آب بردگی پایه جنوبی پلی حد فاصل بلاك تنگ هفت به تنگ پنج در محدوده ناحیه زاگرس بود٬ در واقع بیشتر خسارات بر اثر آب بردگی و سیل به خطوط ریلی ناحیه زاگرس وارد شد./

نظر شما