شناسهٔ خبر: 20851 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در طی روزهای نوروز صورت گرفت

افزایش ۴۰ درصد فروش بلیت اینترنتی در همدان

اتوبوس مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان، از افزایش ۴۰ درصدی فروش بلیت‌های اینترنتی در طرح نوروزی امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان، نصرت الله حیدری مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان گفت: امسال  ۳۰۶ هزار و ۶۳۲ مسافر در قالب ۲۵ هزار و ۵۸۹ سفر در استان سفر کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۱۶.۴ درصدی مواجه شدیم.

وی افزود: باید روش‌های نوین و تکنولوژی را جایگزین دیدگاه سنتی کرد تا بتوان با ارائه خدمات مطلوب به مسافرین آنان را به سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی ترغیب کرد.

وی تصریح کرد: تجهیز و ساماندهی شرکت‌های حمل و نقل مسافربری، رسیدگی و حل و فصل مشکلات ترمینال‌های حمل و نقل مسافر، پیچ ساعات حرکت اتوبوس قبل از حرکت، می‌تواند بر افزایش جذب مسافرتاثیر گذار باشد.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان همدان گفت: خوشبختانه در طرح نوروزی امسال ناوگان عمومی مسافربری هیچگونه تصادفی نداشت. وی افزود این توفیق و امنیت در سایه دقت رانندگان در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، نظارت کارشناسان و بازدید مستمر از نحوه کار مراکز معاینه فنی و تاکید بر توجه به سلامت ناوگان به دست آمده است.

وی تصریح کرد با تاکید بر ارائه خدمات مناسب و افزودن امکاناتی چون پذیرایی، توزیع غذای گرم در اتوبوس‌ها، و توقف در مجتمع‌های بین‌راهی و نمازخانه‌ها در کسب رضایت‌مندی مسافران موفق بوده‌ایم.

حیدری، نظافت حریم جاده‌ها، برقراری گشت‌های راهداری؛ خدمات‌رسانی امداد خودرو، خدمات امداد جاده‌ای از سوی هلال احمر و اورژانس را نیز از دیگر دلایل رضایمندی مسافران دانست.

 وی نظارت بر فعالیت رانندگان دارای کارت هوشمند و تامین ناوگان مناسب، تعویض مبلمان ترمینال‌ها و استفاده از سیستم‌های هوشمند نظارت بر محورها را نیز از دیگر خدمات اداره کل حمل و نقل پایانه‌های استان در طرح نوروزی برشمرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها با بیان مناسب بودن جاده‌های استان بیان کرد: ۶۸ درصد تصادفات در همدان واژگونی خودروها بوده است، و به دلیل عدم رعایت سرعت مطمئنه، همدان رتبه سوم سرعت غیرمجاز در کشور را دارد.

وی ضمن قدردانی از خدمات ارزنده اعضای کمیته حمل و نقل، افزود: بازدید و برقراری ارتباط به روز از تمامی مراکز خدمات‌رسان بین راهی در ایام طرح نوروزی یکی از وظایف اعضای کمیته حمل و نقل بود.

وی در خصوص اعزام مسافران به مناطق عملیاتی، ابراز داشت: شرکت جوان سیر در بحث اعزام مسافران به مناطق عملیاتی بدون هیچ گونه خطری در جاده‌ها این مهم را به انجام رسانیده که نشان از رعایت کامل قوانین را دارد.

نظر شما