شناسهٔ خبر: 20861 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کارگروه امور زیربنایی هرمزگان:

طرح جامع تفصیلی شهر گروک سیریک تایید شد

ابراهیم رستم گورانی مدير شهرسازی و معماری اداره كل راه و شهرسازی استان هرمزگان از تایید طرح جامع تفصیلی شهر گروک شهرستان سیریک در کارگروه امور زیربنایی استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی استان هرمزگان، ابراهیم رستم گورانی در اولین جلسه کارگروه امور زیربنایی استان هرمزگان در سال افزود: تصويب اين طرح گام موثری در راستای اجرای برنامه‌های عمرانی و فعاليت‌های اجرايی شهری در اين شهر است.

به گفته وی، اين طرح توسط مشاور طرح و ساخت هرمزگان تهيه شده و بر اساس بررسی‌های بعمل آمده، تا افق طرح، جمعيت آن به بالغ بر ۵۹۰۰ نفر خواهد رسيد.

گورانی ادامه داد، رويكرد غالب شهر گروک با تاكيد بر گسترش فعاليت‌های گردشگری و خدمات با توجه به موقعيت خاص منطقه و نزديكی به دريا است. اين شهر با توجه به قرارگيری در مسير جاده ميناب-جاسك و طرح مكران دارای اهميت زيادی بوده كه قطعا تصويب اين طرح می‌تواند در اجرای برنامه‌های توسعه و رشد و بالندگی اين شهر نقش مهمی ايفا نمايد.

وی همچنین افزود: این طرح با در نظر گرفتن نرخ رشد جمعیت ۵/۳ درصد، با محدوده‌ای به وسعت بیش از ۱۹۷ هکتار و با مساحت حریمی در حدود ۷۹۰ هکتار با تغییراتی جزئی جهت طرح در شورای برنامه‌ریزی استان در کارگروه امور زیربنایی استان تایید شد.

مدير شهرسازی و معماری اداره كل راه و شهرسازی استان هرمزگان  گفت: در این طرح عملکرد بخش‌های مختلف اقتصادی شامل خدمات، صنعت، کشاورزی در اشتغال‌زایی درسطح شهر، تاثیر عوامل طبیعی و جغرافیایی بر رشد و توسعه کالبدی شهر، موانع و امکانات گسترش شهر، تعیین جهات و مراحل آتی توسعه شهر، پیش‌بینی مکان و نحوه ایجاد یا توسعه تجهیزات شهری شامل کشتارگاه، گورستان، غسال‌خانه و مکان دفع زباله، نقشه محدوده و حریم شهر، پیش‌بینی نیازهای عمرانی شهر در زمینه رفع کمبود تاسیسات زیربنایی، خدمات رفاهی و سایر کارکردهای شهر بر اساس وضعیت کمی و کیفی کاربری اراضی شهر گروک با در نظر گرفتن امور گردشگری مورد بررسی قرار گرفته است.

نظر شما